Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa 4G operatör för iPad 3 i Sverige?

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmm, skulle precis beställa på den amerikanska sajten, för att plocka upp när man kommer dit. Men nu blir jag ju osäker, vill inte gå miste om 4G i Sverige.

Så det vi tror är alltså att varken AT & T, eller Verizon versionerna av iPad kommer stödja t.ex. Telias 4G nät?

Ursprungligen av Marcus_R:

Hmm, skulle precis beställa på den amerikanska sajten, för att plocka upp när man kommer dit. Men nu blir jag ju osäker, vill inte gå miste om 4G i Sverige.

Så det vi tror är alltså att varken AT & T, eller Verizon versionerna av iPad kommer stödja t.ex. Telias 4G nät?

Marcus, jag gick oxå i tankarna att förhandsboka en padda, för att hämta upp den i i New York. Är nämligen där mellan den 13-19/3.
Tror du det går att göra det, för oss vanliga svenskar? Kontakta gärna mig, om du redan gjort det, och berätta!

Det är väl bara att vänta på att den svenska släpps? en vecka och det kommer funka..

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2012-03-08 10:17

Så om man köper den från USA tappar man 4G? men har fortf tillgång till vanlig 3G eller hur är det egentligen?
Kommer ha möjlighet att köpa en innan den släpps i sverige, frågan är om man ska ta chansen eller inte..
Vill ju helst kunna använda "4G" fullt ut..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 10:23

Det verkar som man kommer kunna dela med sig av sin surf från iPad. Det verkar som man inte kan få tvillingkort när man har ett flex abonnemang >.<

Ursprungligen av liganen:

Det verkar som man kommer kunna dela med sig av sin surf från iPad. Det verkar som man inte kan få tvillingkort när man har ett flex abonnemang >.<

Ja, nya iPad har Personal Hotspot precis som iPhone redan har.

Ursprungligen av liganen:

Det verkar som man kommer kunna dela med sig av sin surf från iPad. Det verkar som man inte kan få tvillingkort när man har ett flex abonnemang >.<

Vet inte riktigt vad du menar med Flex Abonnemang men gällande tvillingkort så sitter det väl på operatören?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 11:24
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte riktigt vad du menar med Flex Abonnemang men gällande tvillingkort så sitter det väl på operatören?

Telia har ju abonnemang som kallas för Flex small, medium eller large. Vad jag har läst och förstått så ska man inte kunna få beställa tvillingkort så man kan ha till en iPad.

Ursprungligen av liganen:

Telia har ju abonnemang som kallas för Flex small, medium eller large. Vad jag har läst och förstått så ska man inte kunna få beställa tvillingkort så man kan ha till en iPad.

Aha, då är jag med

Här är en artikel som reder ut begreppen 4Glte och 4G.
Ipaden har alltså 4Glte och likaså är nätet i Sverige lte. Finns inget 4G-nät än.
De gör upp i det nya racet om 4g - NyTeknik

/m

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 11:26

Jag har kört Telenor 4G ett par månader och det funkar okey i centrala Göteborg och Stockholm. Rockar fett upp till 80 mbit/sek i sina bästa stunder.

det mesta tyder på att Sverige blir utan 4g-stöd.... finns att läsa här Frvirring kring 4g i Ipad - IDG.se

Okej. Inge 4G. Skit. Men om man köper i USA, spelar det någon roll om man köper AT&T eller Verizon?

Ursprungligen av Marcus_R:

Okej. Inge 4G. Skit. Men om man köper i USA, spelar det någon roll om man köper AT&T eller Verizon?

Med Verizon funkar det i princip inte utanför USA. Den har CDMA. Du ska köpa en AT&T. Då funkar åtminstone 3G.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-03-08 16:32

IDG har skrivit så här i frågan:
Förvirring kring 4g i Ipad

om nu inte den nya iPaden 4G fungerar i sverige .. undra då hur det kommer gå med nästa iPhone där 4G kommer vara en utav de viktigaste grejerna ..

Ursprungligen av gotfredsen:

om nu inte den nya iPaden 4G fungerar i sverige .. undra då hur det kommer gå med nästa iPhone där 4G kommer vara en utav de viktigaste grejerna ..

Det talas om lite olika chip för 4G, förhoppningsvis blir det ett annat chip till nästa iPhone som har bättre stöd för våra frekvenser.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 17:19

Riktigt pinsamt om Apple bara släpper 4G i USA och inte i Europa...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-08 17:22

Enligt inlägg här på 99.se så kör tydligen US (AT&T), UK, Tyskland och Frankrike samma frekvensband för LTE. Jag har inte sett några källor på detta och inte heller själv hittat något som bevisar detta men stämmer det så kan det ju vara så att Apple pissar på de som inte kör samma.

Förbannat trist i så fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 17:25
Ursprungligen av zinned:

Enligt inlägg här på 99.se så kör tydligen US (AT&T), UK, Tyskland och Frankrike samma frekvensband för LTE. Jag har inte sett några källor på detta och inte heller själv hittat något som bevisar detta men stämmer det så kan det ju vara så att Apple pissar på de som inte kör samma.

Förbannat trist i så fall.

Nej, tyskarna kör inte på samma som i USA.

German Spectrum Auction Kicks Off - WSJ.com

Jag är bara nyfiken. Ni som har tänkt/vill ha LTE modellen. Vad ska ni använda det till? Jag har svårt att se mervärdet för "normal plattsurfning".

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är bara nyfiken. Ni som har tänkt/vill ha LTE modellen. Vad ska ni använda det till? Jag har svårt att se mervärdet för "normal plattsurfning".

Jag måste ha en med mobilt bredband. Att vara beroende av WiFi är döden.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag måste ha en med mobilt bredband. Att vara beroende av WiFi är döden.

Personal Hotspot.
Har köpt iPad/iPad 2 med bara wifi, kommer bli likadant med den nya.

Samma här, min iPad 2 är fri från 3G och jag har inte ångrat det en gång.

Kör jag hotspot från iphonen så sörplar mitt batteri slut på en förmiddag när jag är på språng.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 19:08
Ursprungligen av pmarriott:

Kör jag hotspot från iphonen så sörplar mitt batteri slut på en förmiddag när jag är på språng.

Om du jämför med en iPhone så klarar den att köra hotspot under ganska många timmar. iPad har mycket större batteri och drar inte mer ström för att göra samma sak som iPhone med skärm avstängd. Antagligen kommer du får bra batteritid som endast hotspot.

Ursprungligen av beh:

Om du jämför med en iPhone så klarar den att köra hotspot under ganska många timmar. iPad har mycket större batteri och drar inte mer ström för att göra samma sak som iPhone med skärm avstängd. Antagligen kommer du får bra batteritid som endast hotspot.

Vi pratar om ipad med bara wifi och iPhone som hotspot kontra iPad med inbyggd 3G/4G.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-03-08 19:17

Säger Telia..

Var bara en av konstigheterna i den artikeln, den andra att iPad bara stöder 700/2100 vilket är fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 20:11
Ursprungligen av jacoblo33:

Finns kvar här
Apple

Inte det om att 4G kommer fungera på följande operatörer...

Ursprungligen av keptang:

Säger Telia..

Var bara en av konstigheterna i den artikeln, den andra att iPad bara stöder 700/2100 vilket är fel.

Vilka mer LTE-frekvenser stödjer iPad?

Bevaka tråden