Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa gamla appar är inkompatibla med ipad "3"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har laddat ner och köpt ett antal barnspel, och blir galen på att merparten inte fungerar
apparna startar "inzoomade" så att man ser typ en åttondel av den egentliga skärmbilden
detta har väll med upplösningen på nya ipaden att göra

kommer man att se detta problem med dom flesta appar innan dom har gjorts om för nya skärmen
eller har jag haft otur med klåpare som inte kan göra appar som fungerar ?

Du har köpt appar enbart gjorda för iPhone. De fungerar att köra men blir som du beskriver. Välj istället appar som är designade för iPad eller är universella.

Det har alltså inte med den nya iPadens upplösning att göra.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-24 09:06

Det verkar tyvärr inte vara så enkelt. Jag har stött på samma problem med appar som är universella. Tex Färgmonstret, som nu inte längre fungerar.

Nej detta är appar för iPad, eller i alla fall för både iPhone & iPad
bifogar en skärmbild så du kan se hur det ser ut, detta är hela skärmbilden

Så här ser det ut i telefonen

Du har inte kommit åt zoom-funktionen eller något sånt i inställningar?

Annars är det ju helt klart något knas.

Ursprungligen av keptang:

Du har inte kommit åt zoom-funktionen eller något sånt i inställningar?

Annars är det ju helt klart något knas.

Vadå för zoomfunktion ?

Dubbelklicka (snabbt) på skärmen med TRE fingrar.

Eller gå in på Inställningar - Allmänt - Hjäpmedel - Zoom - Av/På.

Lösning på gång för ett av spelen, så det är väll skit bakom programmerarna på alla

Citat:

Important: Wombi apps on iPad 3

March 22, 2012 by Daniel in the category Uncategorized.

We are currently aware that our apps are not working as they should on the new iPad3.
As a small studio with limited means, we did not have the possibility of testing on an actual device before its release. However, updates for all our apps are being processed for release as soon as possible so you can enjoy all Wombi apps on your new device.
We thank you for all your emails helping us to figure out the situation and we sincerely app-ologize and are currently doing all we can to speed up the process and fix the situation!

Klart det är spelföretagets fel att det inte fungerar
Dom har alla möjligheter att testa olika upplösningar virtuellt inför släpp av ny hårdvara m.m

Men skit samma, är man osäker och inte testat sitt program så får man väll ta ner det från app store innan man vet att det funkar
det som stör mig nu att jag betalat för något dom inte fungerar, inga stora pengar men ändå
det resulterade iaf att treåringen blev grinig över att presenten inte levererade det den borde ha gjort

Det sjuka in detta läge är att man inte kan ångra ett köp ??

Du kan ångra köp, kontakta Apple via iTunes bara.

Ursprungligen av keptang:

Du kan ångra köp, kontakta Apple via iTunes bara.

ok tack

Varför inte bara "sattra sig lite " (lugna sig på Göteborgska)

Programmerarna har som sagt svårt att ta hänsyn till precis allt, de är också männiakor som kan göra fel.

De som gör Appar som bryr sig - och de får man väl ändå säga är majoriteten - jobbar väl febrilt på
att få ut en uppdatering.

Jag har appar som uppdateras väldigt regelbundet, och fel löses med uppdateringarna.

Ge det en vecka eller tre, så skall du se att det kommer en update.

1
Bevaka tråden