Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT Play beta med Iphone som fjärr

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

SVT har en beta ute på Play-siten där du kan använda din Iphone som fjärr för att styra Play. Du läser av en QR-kod på skärmen så kopplas telefonen till webbläsaren och du kan bläddra/starta/stoppa från luren. Rätt coolt tycker jag!

SVT Play Beta Kontroll

  • Medlem
  • 2012-04-12 11:52

Låter ju intressant. Vad kräver detta av TV:n? Måste man ha någon särskild sorts TV, eller går det med alla platta TV-apparater?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Låter ju intressant. Vad kräver detta av TV:n? Måste man ha någon särskild sorts TV, eller går det med alla platta TV-apparater?

Du styr SVT Play i webbläsaren, så bara du kan koppla datorn till tvn spelar det ingen roll vilken tv du har. Har du en "smart" tv med inbyggd webbläsare ska det funka att styra den med.

  • Medlem
  • 2012-04-12 14:19

Tack för klargörandet. Tyckte att utförligheten var ganska bristfällig på SVT:s hemsida.

Ursprungligen av maxcarlgren:

Du styr SVT Play i webbläsaren, så bara du kan koppla datorn till tvn spelar det ingen roll vilken tv du har. Har du en "smart" tv med inbyggd webbläsare ska det funka att styra den med.

  • Medlem
  • 2012-04-12 12:30

Och fungerar gör det!

  • Medlem
  • 2012-04-12 23:18

Funkade tillochmed mellan iPhone och iPad;)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-12 23:38

Hmm... den här funktionen kan man ha kul med. Starta en SVT kontroll tab i någons browser och busköra på avstånd...

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-04-13 12:59

Public service levererar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-13 20:16

Allergisk mot QR-koder, men helt klart väldigt originellt koncept.

Vad coolt! Det funkar ju faktiskt. Det här kommer jag nog att använda mig av.

Måste man fota QR-koden varje gång man går in eller sparas en cookie eller hur fungerar det?

1
Bevaka tråden