Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bitcasa - obegränsat utrymme i molnet

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kör med Bitcasa?

Obegränsat lagringsutrymme i molnet, just nu gratis, $10 senare.

Kika in på Infinite Storage on Your Desktop @ Bitcasa

Vill ni ha en invite, skicka iväg ett PM till mig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-18 02:21

Samma här, om nån vill prova PMA.

How much data can I Cloudify?    -You can Cloudify as much data as you want.  Bitcasa offers infinite storage!

562,95TB någon? Fast kanske inte i en Dropbox mapp...

Provar gärna

Jag provar gärna! - Tack för inbjudan!

Ursprungligen av reboot81:

Samma här, om nån vill prova PMA.

How much data can I Cloudify?    -You can Cloudify as much data as you want.  Bitcasa offers infinite storage!

562,95TB någon? Fast kanske inte i en Dropbox mapp...

Jag provar gärna!
Tack för inbjudan

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-18 08:42

Fick en invite om detta via mail, men känner inte igen det. Ni som har provat hur fungerar det samt hur verkar det med hastighet osv? Är det som dropbox?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-18 08:48

Det kan ju inte var som dropbox, för då använder man ju även lagring på sin interna disk, dvs det kan inte bli obegränsat.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-18 10:11
Ursprungligen av mattem:

Det kan ju inte var som dropbox, för då använder man ju även lagring på sin interna disk, dvs det kan inte bli obegränsat.

Ah. Tänkte inte på det. Jag har iof inte läst mer än deras "Learn more"-länk, men det är ganskal generell information där

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-18 13:06

Nej, kikade snabbt på filmen som de visar men fick inte heller fram hur det fungerar rent praktiskt. För hur det än är, man vill ju komma åt sina filer offline också. Finns många ställen man inte har tillgång till nät eller för den delen en hastighet som är användbar för annat än simpla dokument.

Största svagheten jag ser, och som fick mig att avbryta testandet, är att det inte sker någon lokal lagring öht. Skulle BitCasa rasa och deras backup inte fungerar, så står vi där utan uppdaterade filer. Deras tillstånd från före cloudifieringen är oförändrad, men alla ändringar går förlorade. Jag tänker inte överlåta denna vitala funktion till "någon annan".

Dessutom är Bitcasa är, i alla fall på min lina ( 100/10Mb ), plågsamt långsamt på att läsa/skriva/spara/öppna filer och jag har kompisar med motsvarande erfarenhet.

För stunden är det inget för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-19 01:46

Skulle gärna ta en invite, även om jag är lite skeptisk

Under beta-stadiet ligger datat både lokalt och i molnet, så det är bara att testa på.

Glöm inte backup.

Data ligger kvar ja - MEN det uppdateras INTE efter cloudifieringen. Det är bara cloud-versionen som uppdateras.

"Note to Beta Users: During the beta, we do not remove any files from your system during Cloudification. Hitting the Disconnect button severs your connection to the corresponding folder stored in the Bitcasa cloud but you will still be able to access the local version of the folder in the state it was in before Cloudification. Any changes you made in the folder when it was Connected are no longer accessible and any changes you make in the folder after Disconnection will not be saved to the cloud."

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-19 12:17

9 invites kvar på denna länken (först till kvarn)

Lyckades få hela Dropboxmappen på 3GB 'molnifierat' till bitcasa på ett dygn, i slutfasen blev det dock rörigt värre - alla filer skapade/ändrade sedan uppladdningen startades bara 'försvann'. Återkom efter att ha kopplat bort bitcasa kopplingen.
Sånt som händer när man monterar hjul på hjul...

Jag har provkört men kommer att dra mig ur. För långsamt och för dyrt. Köper en extra backupskiva på 1-2 TB istället för samma pengar.

1
Bevaka tråden