Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10-i-topp värdelösa sporter

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-22 19:39

Fotboll men mest är nästan den där brittiska boulevarianten där man rullar ovala klot, vad den nu heter!!

All sport som är pengarstyrd tycker jag är ganska kass. Fotboll är något man ägnar sig åt på sin fritid, när man inte arbetar för sitt arbete. F1 är en annan femma eftersom sporten i sig är dyr att utöva. Kan bara inte förlika mig med tanken på att man ska tjäna dussintals miljoner om året för att sparka boll. Skulle kunna tänka mig att titta på spektaklet om de förbjuder avlönade spelare.

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-22 21:06

Hm, svårt eftersom de flesta sporter kan vara rätt intressanta. Men om man ska välja bland etablerade sport så är väl typ Hästsport, Cykling, Boxning rätt tråkiga sporter.

Att man inte skulle få tjäna pengar på att spela fotboll är ett löjligt uttalande av någon som inte har en aning om vad han pratar om.

Ursprungligen av zappee:

Att man inte skulle få tjäna pengar på att spela fotboll är ett löjligt uttalande av någon som inte har en aning om vad han pratar om.

Nej, jag har verkligen inte någon aning om vad det egentligen handlar om. Det verkar handla mer om pengar än sport och därför tycker jag att det är helt dödfött.

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-23 07:50
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, jag har verkligen inte någon aning om vad det egentligen handlar om. Det verkar handla mer om pengar än sport och därför tycker jag att det är helt dödfött.

Mer att det är ett medel, som i alla sporter... eller rättare sagt som i allt är i livet.

Ursprungligen av zappee:

Mer att det är ett medel, som i alla sporter... eller rättare sagt som i allt är i livet.

Jag har inga problem med att en sport kostar pengar, fotbollar ska inköpas, arenor byggas och underhållas etc. Det som jag vänder mig emot är när fotbollsklubbar handlar med spelare för hundratals miljoner och spelare ska tjäna så enormt mycket pengar.

• Medlem
  • Umeå
  • 2012-04-23 10:45

Jag har inga problem med att en sport kostar pengar, fotbollar ska inköpas, arenor byggas och underhållas etc. Det som jag vänder mig emot är när fotbollsklubbar handlar med spelare för hundratals miljoner och spelare ska tjäna så enormt mycket pengar.

Undviker du att se filmer där Robert de Niro (eller någon annan stjärna) har fått miljoner för rollen? Även sport (på hög nivå) har blivit underhållningsindustri. Alla artister har ett visst marknadsvärde. Drar du publik får du betalt...

Ursprungligen av gunek:

Undviker du att se filmer där Robert de Niro (eller någon annan stjärna) har fått miljoner för rollen? Även sport (på hög nivå) har blivit underhållningsindustri. Alla artister har ett visst marknadsvärde. Drar du publik får du betalt...

Jag har viss större förståelse för en välbetald skådespelare. Men det handlar om något annat, en ren underhållning. Man kan inte jämföra sport och film. Och det är här jag har lite invändningar mot sådant som fotboll idag, jag anser att det ska vara sport i första hand och möjligen underhållning i andra (eller 6:e-7:e hand). Film är enbart underhållning. Man gör film för att i första hand sälja biobiljetter, royalties etc. och tjäna pengar på. Och har någon hört talas om filmbolag som säljer skådespelare till varann i någon större omfattning?

• Medlem
  • International user
  • 2012-04-23 18:29

Jag har viss större förståelse för en välbetald skådespelare. Men det handlar om något annat, en ren underhållning. Man kan inte jämföra sport och film. Och det är här jag har lite invändningar mot sådant som fotboll idag, jag anser att det ska vara sport i första hand och möjligen underhållning i andra (eller 6:e-7:e hand). Film är enbart underhållning. Man gör film för att i första hand sälja biobiljetter, royalties etc. och tjäna pengar på. Och har någon hört talas om filmbolag som säljer skådespelare till varann i någon större omfattning?

Fotboll är ALLTID sporten i första hand.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-04-23 09:10

Jamen, konstsim alltså...

Tycker nog att folk kan få hålla på med vilka idrotter eller sporter de vill, för utövarna har det nog disciplin, karaktär och socialt utvecklande vinster för de allra flesta.

Vad det gäller att vara 'publik' så handlar det ju bara om tycke om smak, krävs ju inte mycket talang att tycka om något man inte förstår till fullo. Även om en del säkert tror att de gör det
I mångt och mycket kanske en del publik skulle hitta något som, vad det än kan vara, som kräver lite disciplin och egen viljestyrka istället. Tänker då på fotbolls-huliganer tex.
Med undantag då för den del av publiken som har erfarenhet av eget praktiserande, de har ju självklart en del insikter som vad sporten, idrotten handlar om, inifrån.

Personligen tycker jag att sporter som sätter livet i fara på lite väl hög nivå bör klassas som psykotiska-adrenalin-sporter förstås. Men igen, det finns säkert vinster i personlig utveckling i de sporterna också. Och livsfarorna minskar ju givetvis ju skickligare utövaren är, så det är ju svårt att dra klara gränser....

• Medlem
  • 2012-04-23 11:27
  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-04-23 19:25

1. Curling
2. Curling
3. Curling
osv

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-04-30 10:27

Ishockey.

Finns egentligen bara en sport jag kan respektera: Caber toss - Wikipedia, the free encyclopedia

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-04-30 11:17

Som så många andra har konstaterat så anser jag att gång måste vara en av dom mest meningslösa sporterna/idrottsgrenarna men...

Tresteg!!!??? VEM kom på att man skulle se vem som kunde hoppa längst på tre steg??? De flesta friidrottsgrenar har väl sitt ursprung i nå'n slags vardag, springa fortast, kasta längst, hoppa längst osv, men man kan ju inte hoppa över en bäck eller en ravin på tre steg. Märkligt!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-30 11:19

Jag har testat det mesta i idrottsväg (förrutom möjligen varpa och curling).

Tycker emellertid inte att det finns någon meningslös sport eller idrott, eftersom det uppenbarligen är av betydelse för utövaren...
Finns så mycket annat, totalt meningslöst, elände i världen som jag hellre lägger energi på att ogilla.
(Som Windows t.ex )

Bevaka tråden