Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktiga leveranstider för Tele2?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag måste skaffa ny telefon. nu typ - helst förra veckan!
valet av operatör lutar åt tele2. de verkar dock ha problem att leverera lurar (4s/16GB) i rimlig tid - upp till 8 veckor enl onlineshoppen!

Då vill jag fråga de som har erfarenhet och/eller är välinformerade - hur väl kan man anta att den angivna leveranstiden motsvarar den faktiska?

Annars - bör man fundera på att retirera till vanliga bonn-fyran, eller en walk on the wild side och våga sig på en Lumia 800..? (i princip omedelbar leverans)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-22 15:34

Kolla på MediaMarkt, ElGiganten, The Phone House etc, om de har i lager. De säljer ju åt operatörerna.
vill du ha en olåst där du väljer abonnemang efteråt, köp från AppleStore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 16:12
Ursprungligen av kenjon:

vill du ha en olåst där du väljer abonnemang efteråt, köp från AppleStore.

Eller nån annan handlare, eftersom det verkar vara bråttom. Prisjakt: Apple iPhone 4S 16GB
Jag köpte just en olåst från Cyberphoto - beställde förra söndan, hade den tisdag em.

nöden har ingen lag - men olyckligtvis en budget!
Även om det givetvis sker en viss prioriteringsskiftning efter situationen, kan tyvärr inte lösningen vara helt avhängd dess kostnad.
vad jag förstår av mitt förhållandevis förmånliga (tror jag?) erbjudande är jag hänvisad till online-butiken hos tele2 (eller telia).

så om någon händelsevis har beställt en 4S från Tele2 under de senaste veckorna och kan dela med sig av (uppgiven/faktisk) leveranstid vore det fint!

Beställde på en fredag, leverans måndag, 4-5 veckor sen.

Ursprungligen av keptang:

Beställde på en fredag, leverans måndag, 4-5 veckor sen.

tja, det är väl ganska snabbt antar jag...
kommer du ihåg vilken tid som angavs vid beställningen?

kanske beror leveranstiden på vilken färg man väljer? (vit verkar mer poppis?)

Beställde 1 vit 4S till frugan, minns tyvärr inte vilken leveranstid som angavs (inget alls om det i bekräftelsen om jag minns rätt).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 17:41

Beställde en svart till min son genom Tele2 för ungefär en månad sen, tog 2 veckor innan den kom. Om jag minns rätt var leveranstiden beräknad till ca 3 veckor.

Edit: det var 16GB 4S

Tror det tog runt en månad för min far som fick sin 4s i veckan.

tack för samplingarna!

jag får känslan att de angivna uppskattningarna inte är tagna helt ur luften, vilket man även finner stöd för i de snyfthistorier som dyker upp vid googling.
så även med öppet fönster och medvind bör man kanske räkna med säg minst 3-4 veckor...

jag tror jag kör på gamla fyran då och får-det-gjort-nån-gång-då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 23:17

Ett tips är att ringa och fråga hur lagersaldot ser ut.

Ursprungligen av ezzin:

Ett tips är att ringa och fråga hur lagersaldot ser ut.

Jag litar mer på er 99-or!

Hur som helst - beställde en vanlig fyra mån kväll vid kanske 2300,
leverans idag (ons) ca 1500. Sjukt nära att doppa luren i spenatsoppa runt 1900!
Ja, ni vet hur det kan gå...
(både iphonen och middagen klarade sig!)

1
Bevaka tråden