Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sparrow - mail-klient för Gmail

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För kännedom är Sparrow uppdaterat:
Sparrow 1.2 “den första sociala mail-klienten” - Allt om Mac

Verkar ha hänt en del roligt. Sen snubblade jag över en sida som erbjöd Sparrow till rabatterat pris (6 dollar istället för 10). Men jag har ingen aning om sidan är seriös eller ej. Pröva på egen risk!
Sparrow

Ursprungligen av iTiger:

För kännedom är Sparrow uppdaterat:
Sparrow 1.2 “den första sociala mail-klienten” - Allt om Mac
Verkar ha hänt en del roligt. Sen snubblade jag över en sida som erbjöd Sparrow till rabatterat pris (6 dollar istället för 10). Men jag har ingen aning om sidan är seriös eller ej. Pröva på egen risk!
Sparrow

Detta får nog mig att lämna Sparrow för gott. Gillar inte när det börjar implementeras Facebook etc. i en klient som sedan början har varit tänkt att vara anpassad till Gmail och dess funktioner.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-26 09:38
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Detta får nog mig att lämna Sparrow för gott. Gillar inte när det börjar implementeras Facebook etc. i en klient som sedan början har varit tänkt att vara anpassad till Gmail och dess funktioner.

Förståeligt. Vad 1.2 gör är att den använder sig av Facebook connect för att hämta avatar på personerna, den är inte kopplat till facebooks e-postfunktion dock. Själv så har jag inte ens det aktiverat, utan kör bara mina Gmail-konton rakt av och det fungerar bra.

Kunde inte motstå den där söta, lilla rackarn längre... impulsköpte Sparrow alldeles nyss från App Store

Kommer en liten utvärdering inom kort. Men hittills verkar det helt underbart!

Enda "felet" jag hittat är att om man väljer "PDF" i utskriftdialogen och där väljer "Maila PDF" så startas Mail.app ...

Så man får printa till en PDF, lägga på skrivbordet och sedan dra och släpp till Sparrow

- men vadå, det är ju inte var dag man använder det....

En liten utvärdering:

Vad kan jag säga? Programmet levererar. Jag har inte på nåt vis känt att jag är missnöjd med klienten. Det är enkelt och snabbt. Och hur snyggt som helst.

Jag använder MobileMe och är en väldigt enkel användare. Jag kan flytta mejl till mappar på kontot men jag är inte säker på om man kan skapa nya mappar. Verkar inte vara några problem alls. Jag nästan längtar efter att få mejl att svara på

Så är det värt pengarna? Ja, jag tycker det. Rekommenderas varmt!

Ursprungligen av iTiger:

En liten utvärdering:

Vad kan jag säga? Programmet levererar. Jag har inte på nåt vis känt att jag är missnöjd med klienten. Det är enkelt och snabbt. Och hur snyggt som helst.

Jag använder MobileMe och är en väldigt enkel användare. Jag kan flytta mejl till mappar på kontot men jag är inte säker på om man kan skapa nya mappar. Verkar inte vara några problem alls. Jag nästan längtar efter att få mejl att svara på

Så är det värt pengarna? Ja, jag tycker det. Rekommenderas varmt!

På vilket sätt är det bättre än Mail för en MobileMe-användare? Är också en enkel MobileMe-användare. Nyfiken.

Ursprungligen av Capeman:

På vilket sätt är det bättre än Mail för en MobileMe-användare? Är också en enkel MobileMe-användare. Nyfiken.

Bättre? Jag vet inte riktigt om det är så mycket bättre egentligen. Men det är snyggare. Mail.app är så plottrigt, tycker jag. Med Sparrow hamnar mejlet i fokus, inte programmet. Sparrow är väl helt enkelt macigare än Apples egna lösning, tycker jag.

Ursprungligen av Baron:

Vad har du för förvalt mailprogram?

Jag har Sparrow som förvald mejlklient, men t ex från Förhandsvisning och funktionen "eposta PDF" så används Mail.app. Jag hittar inga inställningar för att ändra förval. Någon som har en idé?

Ursprungligen av iTiger:

Bättre? Jag vet inte riktigt om det är så mycket bättre egentligen. Men det är snyggare. Mail.app är så plottrigt, tycker jag. Med Sparrow hamnar mejlet i fokus, inte programmet. Sparrow är väl helt enkelt macigare än Apples egna lösning, tycker jag.

Okej, tack!

Ok. Tillför inget alls till tråden. Men Sparrow är verkligen kick-ass. Känns skönt att någon har tänkt om och hämtat inspiration från t.ex. Tweetie (Twitter.app) när det gäller GUIet.

Tänkte byta från Mail.app nu, fråga:

Om man lägger in ett konto som man redan har i Mail.app, hämtas allt igen då eller använder de samma plats för mail/bilagor?

Ursprungligen av ill_chrill:

Tänkte byta från Mail.app nu, fråga:

Om man lägger in ett konto som man redan har i Mail.app, hämtas allt igen då eller använder de samma plats för mail/bilagor?

Först och främst beror det på vilken mailapp du ska byta till. Sedan beror det på om du kör IMAP eller POP. Använder du POP så föreslår jag att du tar en backup. Använder du IMAP så ligger alla mail på mailservern.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Först och främst beror det på vilken mailapp du ska byta till. Sedan beror det på om du kör IMAP eller POP. Använder du POP så föreslår jag att du tar en backup. Använder du IMAP så ligger alla mail på mailservern.

Sparrow, som tråden handlar om

Jag kör IMAP, jag vet att alla mail ligger på servern men även lokalt.

Jag vill gärna bli av med alla gamla mail/bilagor från Mail.app och ladda ner dem igen med Sparrow men jag vill ladda ner först så att jag ser att jag har allt.
Det är därför jag frågar

Ursprungligen av ill_chrill:

Sparrow, som tråden handlar om

Jag kör IMAP, jag vet att alla mail ligger på servern men även lokalt.

Jag vill gärna bli av med alla gamla mail/bilagor från Mail.app och ladda ner dem igen med Sparrow men jag vill ladda ner först så att jag ser att jag har allt.
Det är därför jag frågar

Ok, är inte så haj på Mail.app men i Sparrow ställer du in din mail och voila!

Då du kör IMAP så borde du komma långt med att ta bort kontot i Mail.app, är dock osäker om bifogade ting ligger kvar. Borde en enkel googlesökning kunna lösa.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Först och främst beror det på vilken mailapp du ska byta till. Sedan beror det på om du kör IMAP eller POP. Använder du POP så föreslår jag att du tar en backup. Använder du IMAP så ligger alla mail på mailservern.

Nu kan jag svara mig själv. De använder olika platser.

Bevaka tråden