Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (5 juni 2012)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Store är nere just nu. Både amerikanska och svenska. Förmodligen ingenting, det är visserligen tisdag, men fel tid på dygnet och WWDC är bara en vecka bort.

Is The Apple Store Down ? - Apple Store Status Check

mindre än en vecka sedan vi såg samma sak .. nere över hela världen

vore mycket trevligt om Apple gjorde alla hårdvaru uppdateringar på mac fronten idag och la 100% fokus på mjukvara nästa vecka

Jag tycker online store personalen börjar bli elaka nu .. shoppen uppe .. inget nytt .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-05 10:14
Ursprungligen av gotfredsen:

Jag tycker online store personalen börjar bli elaka nu .. shoppen uppe .. inget nytt .

Haha, ja. Men förhoppningsvis är det förberedelser för ett släpp av ny hårdvara inom närmsta veckan.

Som stile skriver, antagligen förberedelser på ett eller annat vis. Detta var ju på småtimmarna i USA, så det är antagligen valt för att påverka handeln minst.

Men man kan fortfarande undra varför ett företag av Apples storlek inte kan lösa sådant utan nertid. Jag har så svårt att tänka mig att det beror på rent tekniska skäl. Däremot kanske det finns andra skäl att göra på det viset. När det är en stor lansering kan det t.ex. bero på att de passar på att informera personalen som inte får veta något i förväg. Men för mindre uppdateringar som idag som inte märks utåt så kan man undra...

Ursprungligen av Adrian B:

Som stile skriver, antagligen förberedelser på ett eller annat vis. Detta var ju på småtimmarna i USA, så det är antagligen valt för att påverka handeln minst.

Men man kan fortfarande undra varför ett företag av Apples storlek inte kan lösa sådant utan nertid. Jag har så svårt att tänka mig att det beror på rent tekniska skäl. Däremot kanske det finns andra skäl att göra på det viset. När det är en stor lansering kan det t.ex. bero på att de passar på att informera personalen som inte får veta något i förväg. Men för mindre uppdateringar som idag som inte märks utåt så kan man undra...

Ja, det är ju inte precis så att Dustin måste stänga när de gör förändringar i sortimentet. Tror det är för effektens skull.

Ursprungligen av pmarriott:

Ja, det är ju inte precis så att Dustin måste stänga när de gör förändringar i sortimentet. Tror det är för effektens skull.

va är det bara jag som reloadar Dustins hemsida ihop om någon ny cool produkt skall dyka upp

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-05 10:36

Apple Store stängs av några timmar och Internet börjar koka av rykten om nya produkter. Enkelt sätt att bygga upp spänningen.

sidan är nere idag också.

Det är nu det gäller .... the moment we have been waiting for ...

This is not a drill ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-11 17:20

Samtliga Apple Store-hemsidor, worldwide, är here just nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-11 17:31

Öh, jag ser den... har gjort reload också.

Apple Store nere (5 juni 2012)

Använd sajten jag tipsa om i tidigare inlägg för att veta status för alla Apple stores worldwide

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-11 17:42

Den säger det, ja. Men jag kommer in på svenska, amerikanska och engelska, både med Safari och Firefox...

Edit: fatal miss av mej, det var Apples sida jag tittade på, inte Store

1
Bevaka tråden