Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora svarta inplastade pallar skickas från Apple till återförsäljarna

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Det började med att han slog tillbaka"

Easy pickings men ändock kul med ryktes karusell

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-03 13:40

Uppdatering?!

Har inte hört ett ljud på två dygn nu, måste få veta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-04 14:48

Såfort vi får reda på något så kommer jag berätta

Jag kan inte ta kort, vi får inte göra det på lagret

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2011-11-04 17:59
Ursprungligen av Esa:

Såfort vi får reda på något så kommer jag berätta

Jag kan inte ta kort, vi får inte göra det på lagret

Ha...det är mycket man inte får här i livet

Min gissning är att det är någon sorts marknadsföringsmaterial. Ny hårdvara skulle nog inte skickas ut så lång tid i förväg - dessutom finns det inga rykten kring ny hårdvara just nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-04 15:15
Ursprungligen av Capeman:

dessutom finns det inga rykten kring ny hårdvara just nu.

iTV.

Våga tro Capeman, våga tro!

Ursprungligen av zinned:

iTV.

Våga tro Capeman, våga tro!

Haha neeej jag vågar inte tro! Definitivt inte på någon TV, just nu...

Apple håller på införa ett system med att man kan beställa saken och betala på nätet, men hämta i en AppleStore.

Det blir som postboxar och personalen lägger i pryl från baksidan. Stänger, skickar en kod med sms till kunden som hämtar sin pryl.

Så, jag gissar på att allt som behövs för att sätta upp systemet i en "AppleStore" (mediamarkt mm i Sverige) ligger i plasten.

Apple vet vart de skall höra av sig och be att jag tar bort inlägget ....det kostar en iPad till.

Senast redigerat 2011-11-05 12:17
Ursprungligen av Goflorp:

Apple håller på genomföra ett system med att man kan beställa saken och betala på nätet, men hämta i en AppleStore.

Det blir som postboxar och personalen lägger i pryl från baksidan. Stänger, skickar en kod med sms till kunden som hämtar sin pryl.

Så, jag gissar på att allt som behövs för att sätta upp systemet i en "AppleStore" (mediamarkt mm i Sverige) ligger i plasten.

Apple vet vart de skall höra av sig och be att jag tar bort inlägget ....det kostar en iPad till.

Då kan det kanske stämma som jag skrev tidigare (#27) - där jag sett lite ny inredning hos ett varuhus som håller på att bygga om - och öppnar till Jul.

Så återförsäljare av Apple-burkar ska alltså bli utlämningsställe direkt åt Apple och därmed själva slippa tjäna en peng på varje såld Apple-burk? Låter skumt. Som om en svensk återförsäljare av t.ex. Harley Davidson ordnar utlämningsställe i lokalen för dom som själva beställer hoj direkt från fabrik.
Vad får MediaMarkt etc för denna tjänst åt Apple? Procent? Slutar dom då själva sälja Apple-burkar?

Ursprungligen av Goflorp:

Apple håller på införa ett system med att man kan beställa saken och betala på nätet, men hämta i en AppleStore.

Det blir som postboxar och personalen lägger i pryl från baksidan. Stänger, skickar en kod med sms till kunden som hämtar sin pryl.

Så, jag gissar på att allt som behövs för att sätta upp systemet i en "AppleStore" (mediamarkt mm i Sverige) ligger i plasten.

Apple vet vart de skall höra av sig och be att jag tar bort inlägget ....det kostar en iPad till.

  • Medlem
  • 2011-11-04 18:20

Det kan inte vara nya Mac Pros?

Errm, hände det något med pallarna eller står de kvar??

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 00:26

12 gubbar i blåa t-shirts kom och hämtade dom.

Nä skämt åtsido. Det lär ju inte vara några produkter iallafall. Det kan vi nog vara säkra på.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-12 18:10

Inget nytt om detta mystiska fall? Står de fortfarande kvar?

Antingen kom Esa på att han bara hade drömt det, eller var det bara marknadsföringsmaterial el dyl.

Pallar från Apple? iStool. Topphemliga grejer. Tveksamt om trådskaparen fick behålla jobbet efter att ha läckt här.;)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-22 13:08

Konstigt att denna tråd bara dog ut totalt. Hade varit intressant att veta vad dessa pallar innehöll.

Scenario 1: Pallarna är öppnade och det var inget intressant. (Lite konstigt att det då skulle hållas "hemligt")
Scenario 2: Pallarna står fortfarande kvar och är oöppnade samt att trådskaparen förlorat jobbet pga. "läcka".
Scenario 3: Att Esa har drömt allt, precis som Capman förutspådde.

Ursprungligen av iPilot:

Konstigt att denna tråd bara dog ut totalt. Hade varit intressant att veta vad dessa pallar innehöll.

Ja, det hade varit intressant.

Esa, var är du? Vad hände?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-22 13:11

Något direkt intressant lär det inte vara, kan inte tänka mig att Apple skulle leverera något månader i förväg om det var t.ex en ny produkt.

Det var en felleverans. Pallarna innehöll frukt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det var en felleverans. Pallarna innehöll frukt.

Nå - skämt åsido så är väl alla leveranser med Apple-produkter täckta. Man döljer logotyp/varumärke för att reducera stölderna en aning. Jag har aldrig sett ett Apple-embalage som inte är täckt av annat embalage, kartong eller färgad plast fram till återförsäljare eller kund. Det säger en del om varumärkets värde och stöldbegärlighet. När det kommer t.ex. DELL-grejer till jobbet så skyltas det vild med logga etc - buden vet att dom bär en DELL-grej - hela världen kan se det. När Apple-grejer kommer så är det helt anonyma paket - endast följesedeln kan avslöja sanningen.
Förra året åkte flera budutkörare i Sthlm dit för att ha skimmat prylar (en försökte blåsa mig också en gång - att skriva på när sista paketet (en Apple-skärm) fortfarande låg kvar i lastbilen). Det som hade skimmats från leveranser var nästan uteslutande Apple-produkter :-D.
Leveranser till vårt jobb tas emot av reception, men när vi beställt Apple-grejer - åtminstone större lass - så flaggar vi att själva komma ner och räkna grejerna och signa budets papper.
I Tyskland - har jag hört - transporteras pallar med t.ex. iPhones och iPads som säkerhetslast - det är tydligen andra krav och rutiner som försäkringsbolagen kräver - det finns en skala man går efter (kontanter, guld, etc är högst så klart). Apples grejer är dom enda elektronikgrejerna/konsumentgrejerna som finns i sin säkerhetsklassning hos speditionsfirmorna i Tyskland. Hur det är i Sverige vet jag inte.

Ursprungligen av Zimmerman:

Nå - skämt åsido så är väl alla leveranser med Apple-produkter täckta. Man döljer logotyp/varumärke för att reducera stölderna en aning. Jag har aldrig sett ett Apple-embalage som inte är täckt av annat embalage, kartong eller färgad plast fram till återförsäljare eller kund. Det säger en del om varumärkets värde och stöldbegärlighet. När det kommer t.ex. DELL-grejer till jobbet så skyltas det vild med logga etc - buden vet att dom bär en DELL-grej - hela världen kan se det. När Apple-grejer kommer så är det helt anonyma paket - endast följesedeln kan avslöja sanningen.
Förra året åkte flera budutkörare i Sthlm dit för att ha skimmat prylar (en försökte blåsa mig också en gång - att skriva på när sista paketet (en Apple-skärm) fortfarande låg kvar i lastbilen). Det som hade skimmats från leveranser var nästan uteslutande Apple-produkter :-D.
Leveranser till vårt jobb tas emot av reception, men när vi beställt Apple-grejer - åtminstone större lass - så flaggar vi att själva komma ner och räkna grejerna och signa budets papper.
I Tyskland - har jag hört - transporteras pallar med t.ex. iPhones och iPads som säkerhetslast - det är tydligen andra krav och rutiner som försäkringsbolagen kräver - det finns en skala man går efter (kontanter, guld, etc är högst så klart). Apples grejer är dom enda elektronikgrejerna/konsumentgrejerna som finns i sin säkerhetsklassning hos speditionsfirmorna i Tyskland. Hur det är i Sverige vet jag inte.

Då jag jobbar på ett av de transportföretag som Apple skickar sina produkter med så kan jag säga att det du säger stämmer väldigt bra! Apple är de enda inom sitt produktområde som aktivt döljer sitt gods i intetsägande emballage och deras försändelser blir under transport ett paket i mängden bara, så för den som inte jobbar med hanteringen av deras gods går det endast att se om det är en Apple-produkt genom att läsa fraktsedeln (vilket endast behörig personal under transport samt mottagare kan göra)..

Vet inte hur övriga transportföretag gör men hos oss är Apples gods säkerhetsklassat och hanteras med extra uppsyn samt förvaras i, låt oss kalla det, säkerhetsburar med övervakning och endast ett fåtal har access till deras gods. Tror Apple generellt sett är måna om att deras gods skall hanteras med extra varsamt öga. Att stjäla gods från Apple är för många väldigt frestande (och som du beskrev relativt enkelt om man tänker lite på ovan nämnda kryphål)..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-11 22:43

det var nya demomaterial hehe.. tråkigt nog! sådan apple inline bla bla

Ah, precis som vi gissade. Tack för att du kom tillbaka till tråden.

Bevaka tråden