Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Express i helt ny design

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

i USB jacket.. kan man ansluta ett mobilt 3 modem tex?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 22:17
Ursprungligen av nevarakka:

i USB jacket.. kan man ansluta ett mobilt 3 modem tex?

Nej..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-12 23:37

Och vad skulle det åstadkomma om det nu gick, i sådant fall?

Tjejen har bara crap 3-modem.. Hon fick en iPad av mig och tänkte jag skulle koppla hennes 3-modem till en router som delar ut modemet till wifi och vanlig tråd.. Hade vart skönt att köpa en Apple pryl som hade fixat detta.. köper jag en ful router från tex d-link eller nått kommer det säkert strula mm...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-13 00:51
Ursprungligen av nevarakka:

Tjejen har bara crap 3-modem.. Hon fick en iPad av mig och tänkte jag skulle koppla hennes 3-modem till en router som delar ut modemet till wifi och vanlig tråd.. Hade vart skönt att köpa en Apple pryl som hade fixat detta.. köper jag en ful router från tex d-link eller nått kommer det säkert strula mm...

Det går inte med vilken router som helst. Det måsta vara en som är dedikerad, som det heter, för sånt.

  • Avstängd
  • 2012-06-13 07:40

Ser ut som en vit aTV2

Synd att man nu är tvungen att släpa med sig en sladd om man tar med den... nåja, mina gamla expresser håller nog ett tag till.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-13 21:46
Ursprungligen av LaHe:

Ser ut som en vit aTV2

Synd att man nu är tvungen att släpa med sig en sladd om man tar med den... nåja, mina gamla expresser håller nog ett tag till.

Kontakten ser ju ut att passa Apples duck head, någon som provat?

Ursprungligen av kenjon:

Kontakten ser ju ut att passa Apples duck head, någon som provat?

Det är nog knappt någon som hunnit få den än... Men rent teoretiskt borde det ju fungera. Fast särskilt snyggt lär det inte bli. Och frågan är om den inte kommer i vägen för LAN-porten.

  • Medlem
  • 2012-06-13 22:12
Ursprungligen av kenjon:

Kontakten ser ju ut att passa Apples duck head, någon som provat?

Kontakten är samma som en vanlig apparatsladd.

Hade varit skoj om man kunde streama högupplösta ljudformat över Airplay. I dagsläget är Apple Lossless 44,1KHz 16-bit(?) den bästa ljudupplösningen som går att streama till Airport Express.

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Hade varit skoj om man kunde streama högupplösta ljudformat över Airplay. I dagsläget är Apple Lossless 44,1KHz 16-bit(?) den bästa ljudupplösningen som går att streama till Airport Express.

är det verkligen så ??? för Airport Express har optisk digital ljudutgång .. vilket många inte vet om

Ursprungligen av Emil Rimsby:

I dagsläget är Apple Lossless 44,1KHz 16-bit(?) den bästa ljudupplösningen som går att streama till Airport Express.

Well, så länge människor inte han höra skillnad på 16-bit/44.1-kHz och högre upplösningar antar jag att Apple inte har så bråttom att förbättra den delen av airplay.

  • Medlem
  • 2012-06-14 08:41

Äntligen har de satt till en Ethernet kontakt förutom den till modemet.

Strålande bra.

...o borta är den kompakta miniroutern som man bara kunde plugga in i väggen. Känns som ett steg bakåt i utvecklingen...

Även om jag fn inte behöver en till Express så känns det som läge att köpa på sig en av den "gamla" modellen...

så då var en beställd med leverans imorgon

Här är en recension av nya AirPort Express: AirPort Express (2012) Networking & Wireless Product Review | Macworld

Kontentan är att det är en klart förbättrad produkt.

  • Medlem
  • 2012-07-03 12:51
Ursprungligen av Adrian B:

Här är en recension av nya AirPort Express: AirPort Express (2012) Networking & Wireless Product Review | Macworld

Kontentan är att det är en klart förbättrad produkt.

Så här kan bara en entusiast tycka:

Ursprungligen av www.macworld.com:

It’s also attractive enough, unlike the unit it replaced, to sit on top of a TV cabinet or table.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-03 13:13

Om man åsidosätter antalet ethernetportar, undrar hur mycket som egentligen nu skiljer mot en Extreme?

Ursprungligen av zinned:

Om man åsidosätter antalet ethernetportar, undrar hur mycket som egentligen nu skiljer mot en Extreme?

Om man läser recensionen Adrian länkar så skiljer det i hastighet på ethernet (100 Mbps mot 1000 Mbps), antalet "strömmar" (2 mot 3) och att USB-porten på Express fortfarande enbart kan användas till skrivare. Kanske något mer som jag glömt.

Är mycket nöjd med min hitintills.

1
Bevaka tråden