Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tweetbot till Mac!

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-11 19:26

Nu finns en tidig Alpha för Tweetbot till Mac. Prova om du vill, men kom ihåg att det är en tidig version!
http://tapbots.com/tweetbot_mac/

Såg de på macrumors också, riktigt trevligt må jag säga.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-11 20:25

ctrl + klick på en hashtag för att få alternativet att köra 'Mute'

Äntligen! Skrev en artikel om det, tycker detta är en nyhet värd att lyftas fram

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-13 09:41

Har de presenterat någon tidsplan för projektet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-13 09:51
Ursprungligen av xms67:

Har de presenterat någon tidsplan för projektet?

"How long will it be in alpha/beta?
As long as it needs to be. We would like to earn money for our hard work as soon as possible, but we won’t sell anything short of a quality product."

Tweetbot for Mac — Tapbots Blog

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-13 10:04

Okey... As long as it needs to be...O:-)

Men tack för infon! Och om alphan är så bra borde ju snart en beta komma som man kan komma långt med.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-13 10:22

Det finns en hel del buggar men jag kör endast Tweetbot nu och har lagt både Osfoora och Twitterific åt sidan. Ser fram emot framtida releaser. Sedan tror jag inte de ligger på latsidan med utvecklingen nu när det finns en publik version, Tweetbot till iOS har uppdaterats flitigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-13 11:42

Jag har aldrig tweetat... har svårt att se varför.
Vilka Tweets är värt att följa, om jag nu ska försöka mej på det?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har aldrig tweetat... har svårt att se varför.
Vilka Tweets är värt att följa, om jag nu ska försöka mej på det?

Jag ser Twitter mer som en "RSS" än en microblogg. Följ de sidor som du normalt surfar in på, men du kan även följa tex hockeylag eller personer som twittrar om info som du kan finna intressant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-13 11:56
Ursprungligen av kenjon:

Jag har aldrig tweetat... har svårt att se varför.
Vilka Tweets är värt att följa, om jag nu ska försöka mej på det?

Varför du aldrig har tweetat kan bara du själv svara på

Du följer sedan inte tweets "per se, utan du följer användare. De tweets som de användare du följer skriver, de landar i din tidslinje för dig att läsa. Den största anledningen till att jag använder Twitter är inte för att jag själv känner behovet av att skriva massa crap liknande statusuppdateringar på nylleboken utan att jag följer andra fotboll- och tekniksajters twitterfeeds. Här har du ett axplock av de jag följer :

Och så givetvis Sveriges främsta fotbollförening genom tiderna - @Malmo_FF.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-13 12:19

Tack för tipsen om de Macrelaterade tweetarna, sport klarar jag mej dock utan
Jag menade att jag har svårt att se varför jag ska tweeta Men testa kan jag ju göra.

Ursprungligen av kenjon:

Tack för tipsen om de Macrelaterade tweetarna, sport klarar jag mej dock utan
Jag menade att jag har svårt att se varför jag ska tweeta Men testa kan jag ju göra.

Du ska så klart följa mig. Jag tweetar på engelska. Mestadels meningslöst dravel med viss dragning åt amatöralkoholism. @johnnydiesel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-13 13:42
Ursprungligen av kenjon:

Tack för tipsen om de Macrelaterade tweetarna, sport klarar jag mej dock utan
Jag menade att jag har svårt att se varför jag ska tweeta Men testa kan jag ju göra.

Jag tycker Twitter är fantastiskt. Det fyller tre funktioner:
- Följ de som Twittrar om sådant som du är intresserad av. Då ser du vad de skriver och så får man ofta mängder med länkar till olika artiklar som man annars skulle ha svårt att hitta.
- Det uppstår intressanta diskussioner som man kan eller kan avstå från att delta i.
- Man kan prångla ut sina åsikter till sin följare. Men det tar ett tag innan man fått en skara som följer en. Om man nu inte är känd inom ett brett område.

De två första står dock på egna ben. Trean väljer man ju helt själv. Jag känner några som är inne på Twitter flera gånger per dag och kanske har skrivit 5 Tweets på ett år.

Ursprungligen av kenjon:

Tack för tipsen om de Macrelaterade tweetarna, sport klarar jag mej dock utan
Jag menade att jag har svårt att se varför jag ska tweeta Men testa kan jag ju göra.

Jag använder twitter nästan uteslutande för att följa och läsa, inte för att twittra själv. Känner man inte att man har något att säga finns det ingen anledning att göra det Men för att hänga med i vad som händer på olika sätt är det superbt.

Det är kul att det kan vara så blandat. Allt från att följa en specifik produkt eller företag (som t.ex. Tapbots) till intressanta personer. Tycker man om att hänga med i Applevärlden så finns det många namn som John Siracusa, Jason Snell, Daniel Jalkut, Marco Arment och många andra som ofta är relevanta. Undvik John Gruber dock, han bara jäklas med massa ointressant baseboll och annat

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-14 13:17

Jag har inte helt förstått vitsen med Twitter innan men jag upplever det som komplement till att läsa bloggar. Jag upplever att Twitter är trevligare och roligare än Facebook.

Jag har dock lite svårt med skriva intressanta saker för det blir ju tråkigt i längden att skriva om vad man gör på dagarna.

Kan man få upp tweetbot i statusraden längst upp på skärmen? Den vanliga twitter-klienten lägger sig där och färgas blå när man har en uppdatering. Finns samma möjligheter med tweetbot?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-22 01:14

Tweetbot for Mac har fått sig en rejäl uppdatering. Jag har själv inte haft tid att prova men det finns en hel del förbättringar.
Tweetbot for Mac alpha updated with notifications, keyboard shortcuts, performance improvements | 9to5Mac | Apple Intelligence

Hela listan:

  • Notifications for mentions, follows, retweets, favorites (10.8 only)

  • Go to User (command-u)

  • Option to open links in background (see preferences)

  • Less intrusive tweet action overlay icons

  • Double-click tweets in timeline now takes you to status detail

  • Fixed some contextual menu issues in direct message conversations

  • Fixed pull-to-refresh and scrolling to top issue when loading new results

  • Tweetmarker will now set your timeline position on app startup always

  • Fixed bugs and crashers related to composing tweets.

  • Made large and huge fonts bigger

  • Can swipe the empty space in a conversation to go back to previous view

  • Can close image window with command-w (also space and esc)

  • Menu shortcuts added to profile view: Command-d (direct message) and command-r (reply)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-22 18:45

Fortfarande ingen iCloud-sync utan det verkar först komma med den färdiga releasen. Då känns det inte som det finns någon poäng i att installera denna alfa-version.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-22 19:02
Ursprungligen av zinned:

Fortfarande ingen iCloud-sync utan det verkar först komma med den färdiga releasen. Då känns det inte som det finns någon poäng i att installera denna alfa-version.

Är iCloud-sync för att synka lästa/olästa tweets?
Jag använder idag tweetmarker för för att synca tweetbot OS X – iOS.

Ursprungligen av joakimo:

Är iCloud-sync för att synka lästa/olästa tweets?
Jag använder idag tweetmarker för för att synca tweetbot OS X – iOS.

Japp. iCloud-stödet för iOS-versionerna kom för inte så länge sen. Funkar lika bra som Tweetmarker tycker jag, utom just tydligen för OS X. Men jag läser heller nästan aldrig tweets på Macen.

  • Avstängd
  • 2012-08-01 17:30

Har kört med Tweetbot ett tag nu på alla mina Apple-prylar. Gillar det skarpt.

Undrar bara var man ställer in vilket namn man vill visa för egna tweets på Mac versionen?
Hittat och ställt om på iEnhets versionerna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-13 19:55

Tweetbot Version 0.7.0 finns nu att ladda ner. Detta måste göras manuellt genom att ladda ner filen från webbplatsen:
Tweetbot for Mac

Changelog:
#4467266 - Pastie

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-08-13 21:04
Ursprungligen av joakimo:

Tweetbot Version 0.7.0 finns nu att ladda ner. Detta måste göras manuellt genom att ladda ner filen från webbplatsen:
Tweetbot for Mac

Changelog:
#4467266 - Pastie

Tackar, satt och försökte uppdatera via själva Tweetbot och kom aldrig längre än 0.6.3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 21:27
Ursprungligen av joakimo:

Tweetbot Version 0.7.0 finns nu att ladda ner. Detta måste göras manuellt genom att ladda ner filen från webbplatsen:
Tweetbot for Mac

Changelog:
#4467266 - Pastie

Tack!
Jag tycker förra Alphan var stabil och bra. Vart kan man läsa om 0.7.0? Och finns det någon officiell/inofficiell gräns mellan Alpha och Betaversioner?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-13 22:30
Ursprungligen av xms67:

Tack!
Jag tycker förra Alphan var stabil och bra. Vart kan man läsa om 0.7.0? Och finns det någon officiell/inofficiell gräns mellan Alpha och Betaversioner?

Läs mitt inlägg igen så ser du en länk till changelog.

Jag tycker att de arbetar på bra med Tweetbot och i den här takten dröjer det nog inte långt till en färdig version. Vissa grafiska buggar har jag upplevt och nya funktioner har lagts till i senaste versionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 22:33
Ursprungligen av joakimo:

Läs mitt inlägg igen så ser du en länk till changelog.

Jag tycker att de arbetar på bra med Tweetbot och i den här takten dröjer det nog inte långt till en färdig version. Vissa grafiska buggar har jag upplevt och nya funktioner har lagts till i senaste versionen.

Haha.. Jag visst inte vad en Changelog var...:"> Men det är ju ganska uppenbart bara man använder sin njure..:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-18 11:53

Sedan uppdateringen till 0.7.0 har jag fått problem med att jag "halkar" nedåt/bakåt i flödet. Ofte finner jag mig 10.17 timmer bakåt, Någon mer med samma?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-18 12:32

Jag har inte märkt av något sådant. Min timeline synkroniseras med tweetmarker mellan iOS och OS X, detta fungerar oftast bra.

Bevaka tråden