Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen död efter viloläge i ML!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igårkväll så slog jag igen datorn precis som jag alltid brukar göra, stänger allt sällan av datorn helt, speciellt om jag sitter och arbetar med något viktigt på kvällen.

Nu imorse då jag skulle starta upp datorn så var skärmen helt död, den visade absolut ingenting då jag öppnade upp locket. Dödade den då med on/off-knappen, efter mycket om och men så startar den upp, men får då bara trumpeten och sen är skärmen svart igen. Fortsätter att stänga av och sätta på den, och efter många OM och MEN så får jag igång den igen.
Men ska inte ML klara av att gå ner i viloläge och sen vakna upp igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-30 13:39

Självklart ska den det. Men det var väl ingen allvarligt menad fråga?
Kolla hårddisken, det kan ju vara den som är på väg att rasa...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-07-30 14:00

Jag har oxå upplevt problem med att "väcka" datorn efter uppgradering till 10.8. I mitt fall rör det sig dock om en Mac Pro med Raidkort, så det är iofs. ingen riktig vila som jag väcker den ifrån. Det är egentligen bara skärmarna som går ner i sparläge, men det som händer (ibland) efter att systemet vaknar till är att allt fryser förutom muspekaren och enda utvägen då är en cold reset

  • Avstängd
  • 2012-07-30 14:15
Ursprungligen av lensv:

Jag har oxå upplevt problem med att "väcka" datorn efter uppgradering till 10.8. I mitt fall rör det sig dock om en Mac Pro med Raidkort, så det är iofs. ingen riktig vila som jag väcker den ifrån. Det är egentligen bara skärmarna som går ner i sparläge, men det som händer (ibland) efter att systemet vaknar till är att allt fryser förutom muspekaren och enda utvägen då är en cold reset

Hände till en början för mig också efter ML install, men upptäckte att jag kunde "måla" fram inläggnings rutan i mitten med musen... kanske inte samma för er?

1
Bevaka tråden