Har den första generationens AppleTV och är nöjd med den.
Den har ju en inbyggd hårddisk på 40 GB och i vårt fall så nyttjas den helt till lagring av Bilder, d v s när vi tittar på foton på vår vardagsrums-TV så är det dessa lokalt lagrade bilder/filer som visas. Musik och Filmer streamas däremot, från husets huvuddator (där iTunes finns installerat).
Nu börjar vi närma oss tidpunkten för när ATV:ns hårddisk börjar bli full. (Med tanke på att familjen i sommar inhandlat systemkamera = större bildfiler, så kommer det dessutom att ske snabbare nu...:cool:)
Jag funderar därför på hur rutinen i huset skall se ut. Jag vill inte tvingas prioritera kring vilka foton/album/händelser som skall finnas tillgängliga för visning, utan ha tillgång till hela familjearkivet i vardagsrummet - på ATV:n.
Det bästa alternativet torde vara att man streamar bilder (så som vi alltså gör med Musik och Filmer) när ATV:ns hårddisk är full. D v s de foton/album/händelser som inte får plats på ATV:n. Men jag kan inte se ngt sådant alternativ bland inställningarna? Eller är det först när hårddisken är full som det öppnar sig som en option?