Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta spel och program i Mac App Store (MAS)

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-31 18:41

Då och då dyker det upp intressanta spel och program i Mac App Store. Vissa är gratis för en kort tid andra är bara intressanta nyheter eller applikationer till ett rabatterat pris. Tipsa gärna om dessa här!

Gammalt spel som inte är på rea men är helt nytt i App Store är : Grand Theft Auto: Vice City on the Mac App Store

Vill tipsa om Pinball HD on the Mac App Store. Ingen rea, men det är ett väldigt snyggt och roligt spel, väl värda sina pengar - om man gillar flipper!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-31 19:24
Ursprungligen av Capeman:

Vill tipsa om Pinball HD on the Mac App Store. Ingen rea, men det är ett väldigt snyggt och roligt spel, väl värda sina pengar - om man gillar flipper!

Alla Pinballspel får mig att tänka på klassiker från min AMIGA. Pinball Dreams, Pinball Fantasies och Pinball Illusions. Får nog lov att överväga att prova spelet i veckan.

Japp, det är i de spelen du nämner jag har min "datorflipperbakgrund", så du kommer nog att gilla det spelet då. Hoppas jag.

Tack för tipsen! Hoppas de kommer fler

Sparrow är en underbar mejl-klient som jag varmt kan rekommendera. Har fått 4 1/2 stjärnor i MAS

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-09 00:09

1Password finns nu i Mac App Store för och det säljs till halva priset, 149:-.
Mac App Store - 1Password

Ursprungligen av joakimo:

1Password finns nu i Mac App Store för och det säljs till halva priset, 149:-.
Mac App Store - 1Password

Det är dessutom enda vägen att uppgradera till 1Password 4, så alla vi som har 1Password 3.. måste köpa det i MAS om vi vill fortsätta att använda det. Tänkte på alla licencer som de lät oss ge bort förra vintern. De måste ju ha vetat att de var icke-uppgraderingsbara till 4 redan då. Lite tråkigt förfarande. Men, men, enkelheten med MAS tar väl över, och jag vill inte vara utan iPassword så det blir att hosta upp pengarna för att köpa en ny licens, fast man sitter med flera stycken redan.:tveksam:

Ursprungligen av panther:

Det är dessutom enda vägen att uppgradera till 1Password 4, så alla vi som har 1Password 3.. måste köpa det i MAS om vi vill fortsätta att använda det. Tänkte på alla licencer som de lät oss ge bort förra vintern. De måste ju ha vetat att de var icke-uppgraderingsbara till 4 redan då. Lite tråkigt förfarande. Men, men, enkelheten med MAS tar väl över, och jag vill inte vara utan iPassword så det blir att hosta upp pengarna för att köpa en ny licens, fast man sitter med flera stycken redan.:tveksam:

Jo, lite trist är det. Och att man hamnar i Limboland nu om man vill avvakta att upgradera till Lion.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-09 11:09
Ursprungligen av panther:

Det är dessutom enda vägen att uppgradera till 1Password 4, så alla vi som har 1Password 3.. måste köpa det i MAS om vi vill fortsätta att använda det. Tänkte på alla licencer som de lät oss ge bort förra vintern. De måste ju ha vetat att de var icke-uppgraderingsbara till 4 redan då. Lite tråkigt förfarande. Men, men, enkelheten med MAS tar väl över, och jag vill inte vara utan iPassword så det blir att hosta upp pengarna för att köpa en ny licens, fast man sitter med flera stycken redan.:tveksam:

Att uppdatera till 1Password 4 skulle ha kostat pengar i vilket fall som helst. Nu har man chansen att hoppa på tåget i App Store till mindre än halva priset. Så nu om någonsin är det läge att göra det.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-10-04 12:22
Ursprungligen av joakimo:

Att uppdatera till 1Password 4 skulle ha kostat pengar i vilket fall som helst. Nu har man chansen att hoppa på tåget i App Store till mindre än halva priset. Så nu om någonsin är det läge att göra det.

Fast behöver man funktionerna i 4an? Jag är själv nöjd med senaste 3an för tillfället. Får se om jag köper en licens till 5an när det väl kommer

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-04 12:48
Ursprungligen av kainen:

Fast behöver man funktionerna i 4an? Jag är själv nöjd med senaste 3an för tillfället. Får se om jag köper en licens till 5an när det väl kommer

Jag har dålig koll på vad som komma skall i version 4, men funktionsmässigt klarar jag mig bra med 3.x.

Ursprungligen av illerG:

Har man köpt det på MAS så får man väl ver. 4 gratis till 1Password.

Fick för mig jag läste det.

Ganska säker på att jag läste likadant som dig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-21 15:57

Läsare för artiklar hos Instapaper eller Read-it-later. Hos Instapaper krävs premiumkonto för 1 USD/Månad.
Mac App Store - ReadNow

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-04 11:58

Growl är ute i ny version och finns nu i App Store.
Mac App Store - Growl

Har man köpt det på MAS så får man väl ver. 4 gratis till 1Password.

Fick för mig jag läste det.

Köpdjävulen slog till. Spontanköpte GTA: Vice City.

Spelat de flesta andra, och älskar serien, men missat denna. Kändes som ett givet köp.

Edit: Har inte spelat det sen jag skrev sist, så tydligen var det inte så bra

Senast redigerat 2012-01-16 20:30
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-16 20:09

iSnap är ett program för att öka funktionaliteten i Finder. Skaka på ett fönster och alla andra fönster blir minimerade, skaka igen och alla fönster återställs. Dra fönster till sidan av skärmen för att de ska fylla ena halvan av skärmen m.m.
Detta program är nu gratis.
Mac App Store - iSnap

Ursprungligen av joakimo:

iSnap är ett program för att öka funktionaliteten i Finder. Skaka på ett fönster och alla andra fönster blir minimerade, skaka igen och alla fönster återställs. Dra fönster till sidan av skärmen för att de ska fylla ena halvan av skärmen m.m.
Detta program är nu gratis.
Mac App Store - iSnap

Jag får iSnap att fungera, men inte iShake. Har jag missat något?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-17 18:18
Ursprungligen av Airwide:

Jag får iSnap att fungera, men inte iShake. Har jag missat något?

Programmet verkar inte fungera klockrent, prova med ett annat fönster. Gratis var det i alla fall.

Det ska jag testa! Tack för tipset!

Installerat och klart!
Shake it baby!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-17 19:33

Hur funkar det för er? Recensionerna på App Store är ju minst sagt blandade...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-01 18:46

Mac App Store - Read Later
Read Later, ett program för att läsa artiklar sparade i Read it Later eller Instapaper.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-24 21:55

Mac App Store The Archive browser

Program från skaparen av The Unarchiver för att även se vad som finns inuti arkiven innan uppackning och sedan packa upp filerna. En mer avancerad The Unarchiver helt enkelt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-06 18:31

EasyFind gillar jag. Den är gratist dessutom.
Söker mycket bättre än Spotlight, man ser sökvägar och kan drag-and-droppa vart man vill.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-12 14:21

Spelet Fieldrunners finns nu även till OS X. Tidigare bara ett iOS-spel.
https://itunes.apple.com/se/app/fieldrunners/id512350452?mt=12

1
Bevaka tråden