Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loggade in med mitt Apple-id på min dotters nya iPhone...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,
jag är i behov av hjälp då jag inte är så kunnig själv inom detta område! Köpte idag en ny iphone4 till dottern, när jag installerade den loggade jag in med mitt Apple-id, vilket får till följd att hon ligger kopplad mot mitt ICloud. Alla mina kontakter osv, hoppade in i hennes telefon...jag insåg att det blev fel..:(
Hur gör jag nu? Förlorar jag allt i mitt iCloud om jag trycker på den röda knappen och raderar kontot i hennes iphone4?
jag skulle givetvis ha skapat ett Apple-id först, men ibland går det lite för fort, som denna gång.

Jag är tacksam för svar från Er

• Medlem
  • 2012-08-13 23:27

Utan att lova något är jag ganska säker på att du kan radera kontot i dotterns telefon.

Hej, och välkommen till 99mac!

Du kan ta bort iCloud-kontot utan att oroa dig. iPhone/iOS kommer att fråga dig om du vill ta bort informationen från telefonen, men det betyder inte att du tappar informationen på dina andra enheter eller i "molnet".

Hej!
Gjorde nåt liknande. Hur gör jag nu???

Dottern fick en iPhone igår och skulle registrera den och tydligen så använde hon sig av mitt konto för plötsligt låg alla mina kontakter i hennes nya iPhone. Hon började sedan redera dem manuellt i telefonen och lägga till nya kontakter. Helt plötsligt har jag henne nygjorda kontakter i min telefon!!!
Vad göra? Förslag emottages tacksamt!

Ursprungligen av pappan74:

Hej!
Gjorde nåt liknande. Hur gör jag nu???

Dottern fick en iPhone igår och skulle registrera den och tydligen så använde hon sig av mitt konto för plötsligt låg alla mina kontakter i hennes nya iPhone. Hon började sedan redera dem manuellt i telefonen och lägga till nya kontakter. Helt plötsligt har jag henne nygjorda kontakter i min telefon!!!
Vad göra? Förslag emottages tacksamt!

Be henne logga ut ur ditt Apple-ID. Det gör hon under Inställningar. Lättast är egentligen att återställa den för att få bort allt och starta från noll.

Har du sådan tur att dina kontakter som hon raderat inte raderats från din telefon?

Kan det räcka med att jag raderar iCloud-kontot på hennes telefon och sen ser till att hon har ett eget konto, där hon sköter sina saker?

Ursprungligen av pappan74:

Kan det räcka med att jag raderar iCloud-kontot på hennes telefon och sen ser till att hon har ett eget konto, där hon sköter sina saker?

Precis, ta bort ditt konto från hennes telefon, skapa ett nytt där.

För att få tillbaka dina kontakter så kan dessa finnas i en säkerhetskopia, kan vara värt att testa.
I värsta fall får du återskapa dessa.

Nej! Icke! Men jag kan väl köra återställning från säkerhetskopia när hon har "försvunnit" från mitt konto? Då bör jag ju få tillbaka mina gamla kontakter, eller...?

Första gången på forumet på 99mac, och har fått den hjälp jag behöver. Verkar fungera bra det här, tack för hjälp!

Du har inte sånt flyt att dina kontakter finns på en dator som inte varit uppkopplad mot iCloud sedan detta hände? Starta i så fall upp den OFFLINE och kopiera kontakterna till datorn lokalt. Dra sen tillbaka dem till iCloud.

1
Bevaka tråden