Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökbara rubriker

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-09-18 16:49

Jag skulle gärna se en funktion där man bara söker i rubrikerna på forumet. Försöker just nu hitta en tråd om appen meddelanden som jag vet finns, men jag har ingen aning om hur jag ska formulera sökfrasen för att få bort onödiga träffar. Däremot är jag säker på att trådrubriken innehåller "meddelanden", vilket skulle ge väldigt mycket färre träffar.

Alltså.. vore det inte en idé att se över sök-funktionen overall? Jag ger oftast upp att söka och bara söker på frågan på google, ibland kommer saker här upp, oftast inte och jag hamnar någon annanstans.. och jag tror inte att jag är den enda.

När man söker på vad som helst är det första man får upp nyheter. Man kanske kunde ha två radiobuttons "forum-trådar" och "nyheter" så man kan välja i alla fall? eller att google hjälper till från början?

Inte underligt om det blir dubbel och trippel-trådar om sökfunktionen är som den är..in my humble opinion..

Hela 99mac är under ombyggnad. Jag är övertygad om att sökfunktionen får sig en slev i samma vända.

Och det funkar jättebra att söka på Google med "site:99mac.se", som Keptang tipsar om ovan. Det är inte nämnvärt jobbigare att söka där än i forumets sökruta.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-09-20 19:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och det funkar jättebra att söka på Google med "site:99mac.se", som Keptang tipsar om ovan. Det är inte nämnvärt jobbigare att söka där än i forumets sökruta.

Jag använder den metoden 9 av 10 gånger, men inte heller kan ju sortera bort exempelvis "meddelanden" som förekommer i väldigt många trådar.

Ska bli kul och se vad det blir av sökfunktionen. Nu vet jag inte om det hjälp men en sådan här gång hade fler underforum kunnat underlättat.

Jojo, men det kan ju ske automagiskt eller i vart fall läggas fram som ett alternativ till användaren. Att gå hit för att hämta infon kanske inte ligger så högt på sannolikhets-listan...

Kul att det blir omgjort!

Sökfunktionen kommer göras om totalt i samband med den nya siten.

1
Bevaka tråden