Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur låser man upp iphone 4 (ios 5.1.1 med baseband 04.12.01)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vet inte huruvida detta är tillåtet att tala om här men i vanlig ordning så hitta jag ingen info om detta.
hittade heller ingen jailbreak-del i forumet som fanns innan, så förmodar att den är borttagen.

hur som helst så vill jag allså låsa upp min telefon som är låst till telia då de snåla #%!& vill ha 300:- för att låsa upp en telefon som jag betalat 250:-/mån i 24mån för(!) + att jag måste åka till närmsta butik som ligger 4,5 mil bort. (något som t.ex tre sköter över telefon och som man sedan uppdaterar i itunes så är den olåst och fakturan för kostnaden av upplåsning kommer sedan per post)

är det möjligt att låsa upp en iphone 4 med ios 5.1.1 som har baseband 04.12.01?
och isåfall hur gör man?

Telia snåla? Det visste du väl när du köpte att det kostar att låsa upp.
Att göra det med jailbreak kommer bara ge problem i framtiden, men visst, detta bör väl fungera Unlock and Jailbreak Untethered iOS 5.1.1 with Redsn0w for iPhone 4/4S/3GS, iPad 3/2/1 & iPod 4G/3G - Tutorial | TechGlobeX .

ja, självklart hade jag full koll på det när jag köpte den. men det ändrar inte det faktum att det är snålt.

tack för tipset! (tyvärr är jag ganska säker på att just det där inte funkar på detta baseband, men ska helt klart läsa igenom allt noga och kolla upp det)

Ursprungligen av tqila:

...jag måste åka till närmsta butik...

Det låter helt otroligt att man ska behöva åka till en Teliabutik. Är du helt säker på att detta är ett krav?

Hos Telenor kan man fixa det på internet. I princip så är det bara att ange IMEI-numret och ange lite betalningsuppgifter. Och efter att man har fått ett bekräftelse-mail så är det bara att koppla in den i iTunes, och sen är det klart.

ja tyvärr är detta helt sant. fick det bekräftat inte mindre än två gånger av två olika personer.

och som jag nämnde tidigare så gör alltså tre detta över telefon och sedan bara att uppdatera genom itunes (operatörsinställningar) sedan är det klart. och kostnaden lades på fakturan.

när jag förklarade detta för dem på telia så hade de inget bra svar på varför de inte gör samma sak, de hävdade bara att man MÅSTE åka till butiken för att låsa upp sin mobil.

Med Tele2 kan man också göra det via telefon och deras hemsida (Mitt Tele2).

Dumt av Telia tycker jag..

1
Bevaka tråden