Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delad bildström i iOS6. hur fungerar det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har testat att dela med mig lite av bildströmmar i IOS6 idag. Har märkt att när jag ska lägga till kontakter som ska se min delade bildström ibland läggs till på deras Apple ID och ibland läggs de till på deras @facebook.com mail som har synkats in i IOS6.

Jag förstår inte riktigt hur detta fungerar. För varje gång jag delar bildströmmarna med mina kontakters Apple ID funkar det. Medans när facebookmailen dyker upp funkar det inte alls. Är detta en bugg? för man kan ju inte välja vilken mail fritt.

Senast redigerat 2012-10-05 16:00
Ursprungligen av maikiboy:

Hej

Har testat att dela med mig lite av bildströmmar i IOS6 idag. Har märkt att när jag ska lägga till kontakter som ska se min delade bildström ibland läggs till på deras Apple ID och ibland läggs de till på deras @facebook.com mail som har synkats in i IOS6.

Jag förstår inte riktigt hur detta fungerar. För varje gång jag delar bildströmmarna med mina kontakters Apple ID funkar det. Medans när facebookmailen dyker upp funkar det inte alls. Är detta en bugg? för man kan ju inte välja vilken mail fritt.

Du måste dela bildströmmen med ett annat iCloud-konto.

va?

varför? har bara ett icloudkonto?

va?

varför? har bara ett icloudkonto?

Den du vill dela bildströmmen med måste ha ett iCloud-konto. Den delade bildströmmen dyker då upp i deras bildström.

Det fungerar rätt bra. Jag puttar in en bild i bildströmmen och min fru får en notifiering i sin telefon.

Men det har han. Jag har lyckats dela en bildström men när jag gör ett nytt album i bildströmmen så väljer den helt plötsligt Facebook mailen istället för Apple id:t. Detta gäller exakt samma person...

Men det har han. Jag har lyckats dela en bildström men när jag gör ett nytt album i bildströmmen så väljer den helt plötsligt Facebook mailen istället för Apple id:t. Detta gäller exakt samma person...

Ta bort facebook-mailen ur hans kontaktinfo i din adressbok. Den är ändå helt överflödig.

1
Bevaka tråden