Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tweetbot till Mac!

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-22 16:30

Om inte synk fungerar känner jag mig lite blåst. Visste att det kunde vara så men ändå...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-22 19:45

Utöver synk har jag upptäckt att jag ofta, inte alltid, halkar ned 8 timmar om jag växlat program. Fint..:mad:

  • Superhjälte
  • 2012-10-23 09:17
Ursprungligen av xms67:

Utöver synk har jag upptäckt att jag ofta, inte alltid, halkar ned 8 timmar om jag växlat program. Fint..:mad:

Avslutar du Tweetbot innan du växlar till Tweetbot på en annan plattform? Jag har för mig att markeringen sparas när Tweetbot avslutas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 09:37
Ursprungligen av Zop:

Avslutar du Tweetbot innan du växlar till Tweetbot på en annan plattform? Jag har för mig att markeringen sparas när Tweetbot avslutas.

Om det är så, då är det ju helt felprogrammerat.

Ursprungligen av Zop:

Avslutar du Tweetbot innan du växlar till Tweetbot på en annan plattform? Jag har för mig att markeringen sparas när Tweetbot avslutas.

Det vore fail om det verkligen är så. Man håller ju inte på och avslutar program på en dator. Speciellt inte twitterprogram som ofta tappar inladdade tweets då.

Jag använde Twitterrific förut tillsammans med Tweetmarker och då synkade den markeringen när man växlade från programmet till ett annat, eller regelbundet tidsmässigt. Man behövde inte avsluta det i alla fall.

  • Superhjälte
  • 2012-10-23 09:43
Ursprungligen av Adrian B:

Det vore fail om det verkligen är så. Man håller ju inte på och avslutar program på en dator. Speciellt inte twitterprogram som ofta tappar inladdade tweets då.

Jag använde Twitterrific förut tillsammans med Tweetmarker och då synkade den markeringen när man växlade från programmet till ett annat, eller regelbundet tidsmässigt. Man behövde inte avsluta det i alla fall.

Ja, det blir en markering i tidslinjen när man växlar program också. Det jag menar är att man inte kan lämna Tweetbot som aktivt program i OS X, rusa hemifrån och plocka upp iPhonen ur fickan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 10:22
Ursprungligen av Zop:

Ja, det blir en markering i tidslinjen när man växlar program också. Det jag menar är att man inte kan lämna Tweetbot som aktivt program i OS X, rusa hemifrån och plocka upp iPhonen ur fickan.

...vilket är något man ska kunna göra.

  • Superhjälte
  • 2012-10-23 09:46

Så här fungerar det i Twitterrific: ”Whenever you switch away from viewing your timeline - such as when you change focus to a different app, switch to a different timeline, or quit Twitterrific - Twitterrific will mark the topmost visible tweet as your current position and send that position to the Tweet Marker server.” - Syncing Timelines Across Platforms & Devices with Tweet Marker / Twitterrific for iOS & Mac / Knowledge Base - The Iconfactory, Inc Support

Både Tweetbot och Twitterrific borde spara markeringen efter en viss tid också, det borde ju inte vara så svårt rent tekniskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-23 18:56

Synken är lite bökig. Hos mig fungerar det så här, men det har jag typ råkat upptäcka: när jag går från iPhone till mac, så visar den samma antal olästa som iPhone, men den är kvar på samma ställe där jag läste senast på macen (ex tweets för sju timmar sedan). När jag dubbelklickar på timeline-ikonen (chattbubblan), rullar den upp till där iPhones timeline är, och därifrån kan jag fortsätta läsa bara de olästa.

Det logiska hade givetvis varit att den tänker själv, och rullar fram åt användaren, som på iOS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 20:58

Nu synkade iPhonen dit jag var på Mac:en. Dock, en gång - ingen gång...

Bevaka tråden