Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmspelare till iOS 6, Flex:Player fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2012-11-14 12:00

Flex:Player spelade tidigare filmklipp lagrade i iPhone 4S och iPad2 med iOS 5. Efter uppdateringen till iOS 6 fungerar inte Flex:Player längre och finns hellr inte kvar på AppStore.

Flex:Player var en gratis app, men jag har ingert emot att betala, gärna dock en demoversion man kan testa.

Finns massor med appar som streamar över nätverket, internet m.m. Men jag vill alltså ha en app som spelar media lagrad på telefonen/surfplattan!

Någon som har ett bra förslag?

Tacksam för svar

Vad är det för typ av codecs etc du vill spela upp?

Tyvärr har AC3-stöd blivit tvunget att plockas bort ur alla appar pga. licensregler.

Annars är Good Player en populär spelare, https://itunes.apple.com/se/app/goodplayer/id416756729?l=en&mt=8 .

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-14 16:43

Jag använder It's Playing (iTunes länk). Den är helt OK, men kostar 28 kr. Att man kan kopiera från en Windows/SMB-burk över nätverket till plattan är en egenskap jag värderade. Du kan ha lösenordsskyddade mappar också om du har tvivelaktigt material i den

Deras hemsida: It's playing app

GPLayer använder i alla fall jag.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 12:13

Jag använder gamla VLC och AVPlayerHD.

Lånar tråden!

Vilken codec player är den bästa att använda i iPad 4?
Den skall ta alla format även AC 3 också.
Kan jag kopiera över min gamla VCL player från min MBP till iPaden? Den finns inte upptagen på min ituneslista då den laddades direkt ner till MBPn.

Ursprungligen av redmarathon:

Lånar tråden!

Vilken codec player är den bästa att använda i iPad 4?
Den skall ta alla format även AC 3 också.
Kan jag kopiera över min gamla VCL player från min MBP till iPaden? Den finns inte upptagen på min ituneslista då den laddades direkt ner till MBPn.

Vad menar du med "codec player" ? App?
Ingen spelare som finns i App Store nu hanterar AC3 vad jag sett (och som jag skriver i inlägg #2).

Har du gamla VLC Player på din dator så går den förmodligen att installera på din iPad via iTunes, testa.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-27 23:11

Mac och iPad/iPhone är helt olika produkter, helt olika processorer mm, så det går inte att flytta programmen mellan dem.
Det finns många videospelare för iOS, t ex GPlayer, MoviePlayer etc.

Förutsatte att det är VLC Player som fanns tidigare i App Store, annars blir det svårt.

Provade att lägga in den i Itunes biblioteket men det misslyckades.
Det finns en VLC streamer app men det är väl en version som saknar AC 3?
Var kan man få tag på den gamla VLC appen???

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-28 12:41

Eftersom Apple har tagit bort den är det nog bara att jailbreaka om du vill ha den.

VLC ska väll dyka upp i Appstore igen, de lagliga aspekterna ska nu vara lösta.
(Det var inte Apple som tog bort VLC)

1
Bevaka tråden