Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Min Iphone 4 är helt stendöd! Det hjälper inte att ladda den eller att plugga in den i datorn.
Knepet att hålla båda knapparna nertryckta är tyvärr också uteslutet då lås/startknappen inte fungerar.....Någon som har ett bra förslag för att få igång den?
hur menar du med att låsknappen inte fungerar? om det bara är själva knappen som är loss så finns det ju andra knep för att trycka på den. t.ex med en tandpetare eller något
Tryck och håll in hemknappen samtidigt som du sätter in den i datorn. Typ 5 sekunder sedan in i datorn. Se till att iTunes är startat på datorn. Vad händer då?
Även om Power-knappen är stum så ska den fortfarande gå igång när man sätter i laddaren. Om du inte haft extrem otur så hemknappen också gått sönder. Men annars har du nog större problem än så skulle jag gissa.
Ger den ifrån sig vibrationssignal eller ljud när du stoppar i laddaren?
Det är nog läge att byta ut powerknappen. Ett enkelt ingrepp (om man kan det). Min grabb råkade ut för samma problem och en lämplig reparationsverkstad fixar det på en halvtimme. Det borde finnas ett antal sådana i Göteborg
Varken ljud eller vibration när jag börjar ladda den. Hemknappen har varit lite svajig senaste också. Hur kan den blir så stendöd? Jag laddade batteriet fullt under natten så det var ju i princip fullt när den la av.
Varken ljud eller vibration när jag börjar ladda den. Hemknappen har varit lite svajig senaste också. Hur kan den blir så stendöd? Jag laddade batteriet fullt under natten så det var ju i princip fullt när den la av.
Det hände mig en gång tidigare att min iPhone 4 blev "stendöd". Ingen reaktion på knapptryckningar eller när jag stoppade i laddaren. För mig löste det sig med metoden som jag beskrev lite längre upp. Vet inte om samma hjälper dig dock.
Det hände mig en gång tidigare att min iPhone 4 blev "stendöd". Ingen reaktion på knapptryckningar eller när jag stoppade i laddaren. För mig löste det sig med metoden som jag beskrev lite längre upp. Vet inte om samma hjälper dig dock.