Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ical - hur få aktivitet att gå över midnatt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-16 17:17

När jag skriver in aktiviteter i ical lyckas jag inte med aktiviteter som ex börjar eftermiddagen ena dagen och slutar förmiddagen dagen efter.

Det verkar som om aktiviteterna bara kan sträcka sig fram till 23.59, slutdatum är ljusgrått och går inte att ändra (är samma som startdatum).

Enda sättet att få aktiviteter att sträcka sig över flera dagar är att ta heldagsaktivitet, vilket ju inte blir så bra.

Vad gör jag för fel? Har jag missat något enkelt?

Jag vet inte om det är en generell begränsning i kalenderprogram för i Personal Organizer som jag använder en del så går det inte heller att sträcka en aktivitet över ett dygn (i betydelsen att den börjar en tidpunkt ena dagen och slutar på en annan tidpunkt andra dagen).

• Oregistrerad
  • 2003-07-17 02:02

Det man får göra är antagligen att vänta på iCal 2... I Microsoft Entourage fungerar det fint att ha händelser som sträcker sig över midnatt, men det är nog en feature som är knepig att fixa. Jag vill gärna använda iCal, men har gått tillbaka till MS-lösningen eftersom Entourage är mer anpassat till mina behov.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-17 11:48

Jo, det går ju som sagt i entourage som jag precis lämnat. Så det borde gå att fixa i ical, får väl vänt på v2.

Eller gå tillbaka till entourage...fast det slipper jag gärna.

1
Bevaka tråden