Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-skärmar på 100"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 17:27

Läste precis den här artikeln om TV med superupplösning.

Jag har 46" idag och är nöjd med skulle inte ha något emot att ha 55-60", men om jag skulle smälla upp en 80" här hemma så skulle det kännas som att sitta längst fram i en biosalong typ (min gissning). Vad tror ni är rimligt att man kommer ha hemma i vardagsrummet, var går gränsen. Jag pratar nu om normala v-rum inte "biorum" med 20 meter till väggen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-01-08 17:32

Har 40" och sitter på 2,5-3 meter. Min nästa TV blir 70" eller större.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-08 17:38

För ett år sen så hade jag sagt att det skulle vara löjligt med så stort på litet avstånd, men sen fick jag ändå för mig att köpa projektor,
så kör just nu 90" på ungefär 3,5 meters håll och jag hade kunnat köra större nu såhär i efterhand. Går jag från projektorn direkt till 40" TV:n så känns det väldigt litet.

Så kör på är mitt tips.

Är man intresserad av 3D, så tycker jag man ska gå för så stort som möjligt för jag tycker det är helt värdelöst att sitta o titta på en ruta på väggen som blir 3D. Ska jag känna av effekten av 3D så ska det helst fylla hela synfältet, detta är ju ganska svårt i hemmamiljö men man kan komma bra nära.

Det är mina tankar om det hela...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 17:44
Ursprungligen av Kajan:

För ett år sen så hade jag sagt att det skulle vara löjligt med så stort på litet avstånd.

Jo man vänjer sig snabbt, när jag gick från 32" till 46" för 3 år sen så tyckte jag det var sjukt stort. På skoj mätte jag upp hur stort det skulle bli här hemma om jag hade 100" och det känns ju som en enorm skillnad.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2013-01-08 17:40

Kör bara projektor hemma, 106" på ungefär 3,5m sitt avstånd, har inga planer på mindre duk

Vi kör 60" för vanligt tv tittande och 150" på projektorn. Det är mycket trevligt men man vänjer sig fort. Tror det blir 100" när dom blir billigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-08 17:49

Har en Philips 55 tums LED 3D Ambilight. Sitter på 3-4 meters avstånd. Den känns inte alls stor. Jättenöjd med Philips tvs och förstår inte hur jag kunde klara mig utan ambilight tidigare, det gör verkligen susen för upplevelsen och behagligheten för ögonen. Härlig bildkvalitet vid HD sändningar och överlag utmärker Philips, vilket var mitt viktigaste kriterium vid val av tv.

Den enda 3D film som jag tycker funkar i hemma miljö är Avatar- helgrym- har sett den 5 gånger lol. Dom andra 3D filmerna har bara djup och knappt några effekter.

3D ska nog helst upplevas på bio, men vid mitt senaste biobesök "Hobbit" så valde jag bort 3D varianten. 2D varianten var grym, så skönt att slippa sitta med obekväma plast glasögon i 3 timmar och få lätt huvudvärk.

1
Bevaka tråden