Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nån som har ett bra tips på hur man gör tex ett Nikemärke i PS eller något annat som är "som en kurva/böjt"?
Är det banor som gäller?
/Therese
Jag hade använt tekniken med att stansa i FreeHand (finns säkert i Illustrator oxå). I bilden nedan så har jag ritat två ovaler och den översta ovalen får fungera som stans. Sen kopierar du bara till Photoshop.
När man fått lite vana med ritverktygen så kan man åstadkomma samma sak med endast pennverktyget dvs banor som du själv föreslog.
du kan också använda dig av den formen Anders visade fast då i PS och sen skapa en lagermask och med hjälp av den styra hur mycket som ska visas av det aktuella lagret
Försökte ladda upp en bild, men lyckades inte! kontakta mig Therese så kan jag maila över ett exempel. / Micke
Det finns som vanligt en massa olika sätt att lösa saker i Photoshop. Jag hade använt banor (eller troligen snarare gjort den i illustrator).
Banor är väldigt flexibelt och kan sen enkelt fyllas eller göras om till markeringar. När man har lärt sig att hantera ritstiftet ordentligt är det ett mycket snabbt och praktiskt verktyg både i Illustrator och Photoshop.
Vill du imitera Nike-loggan så skulle jag rekommendera att du laddar ner en bild och har som bakgrund när du leker med ritstiftet i Illustrator eller Photoshop. Vill du inte imitera så är det bara att leka med ritstiftet på fri hand.
Ett alternativ är att du för hand ritar ungefär så som du vill ha den, scannar in och gör som jag skrev om Nike-loggan.
Banor är det klart enklaste och bäst lämpade för uppgiften.