Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem köper Palm?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mouhahahahahaha!

Fullträff acke !

Eller skall vi säga "Träff, sänkt!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-18 23:03

Tack. Ibland så får man rätt. Undrar om HP kommer sälja av Palms patent. Antar att det finns en hel del att tjäna på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-25 21:53

Hade Mark Hurd inte tvingats avgå tror jag inte att HP hade lagt ner WebOS. Han ville bygga upp ett eget system till HP hårdvara. Och jag är säker att han visste att det kommer ta tid att bygga upp WebOS. Det tog Apple också några år att slå igenom. Det var först med iPhone GS3 som det riktigt släppte. Men att sluta efter 49 dagar det är skrattretanden.

Leo Apotheker kommer att köra HP i botten, gå ihop med SAP eller Oracle och HP kommer att existera endast som tillverkare av skrivare och bläck patroner.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-25 22:05

90-talet borde visat med all tydlighet att det knappt räcker att vara 2:a på plattformar för att klara sig.

Ursprungligen av Robo-X:

Hade Mark Hurd inte tvingats avgå tror jag inte att HP hade lagt ner WebOS. Han ville bygga upp ett eget system till HP hårdvara. Och jag är säker att han visste att det kommer ta tid att bygga upp WebOS. Det tog Apple också några år att slå igenom. Det var först med iPhone GS3 som det riktigt släppte. Men att sluta efter 49 dagar det är skrattretanden.

Jag har för mig att Apple släppte någon slags musikspelare också, som lär ha sålt rätt bra. Jag är ganska säker på att det var innan iPhone 3GS.

Citat:

Leo Apotheker kommer att köra HP i botten, gå ihop med SAP eller Oracle och HP kommer att existera endast som tillverkare av skrivare och bläck patroner.

Det tror jag inte. HP var redan reducerat till en "loss leader" och det hade knappast hjälpt att hips vips storsatsa på en mobil plattform som enbart gjort sig känd för att inte leva upp till förväntningarna. Värt också att notera att Mark Hurd satt på arslet i 6 år, hade han haft kompetens att lyfta HP hade han gjort det vid det här laget. Vad än Léo Apotheker gör kan det åtminstone inte bli värre än det var innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-06 00:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-06 01:12

""We told HP we needed better displays [for the Pre 3="3"]. They'd come back and say, ‘Apple bought them all."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 11:50

Jo, gruber var lite sarkastisk om det där. Föreslog att de kunde nu köpa Palm...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-16 15:50

Samtidigt, bara för att Apples framgång med iPhone och iPad känns självklara och logiska i sitt utförande så ska man nog inte luras att tro att det är enkelt att dra i land två sådana projekt.
Slutsats, det är inte bara så att de som misslyckas är dåliga, Apple är också väldigt väldigt bra på vad de gör just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-25 16:12

LG köper WebOS av HP för att använda i teveapparater.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-02-25 18:30
Ursprungligen av acke:

LG köper WebOS av HP för att använda i teveapparater.

LG lär nog använda WebOS även i många andra av sina produkter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-26 17:54
Ursprungligen av Gordy:

LG lär nog använda WebOS även i många andra av sina produkter.

Kanske, vilka menar du?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-02-26 20:46
Ursprungligen av acke:

Kanske, vilka menar du?

Mobiler,surfplattor,datorer med mer. Att ha ett eget OS är en klar konkurrensfördel, även om de säkert inte vill stöta sig alltför mycket med Apple så är det säkert bra för LG att Apple vet att LG sitter på ett bra OS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-27 08:28
Ursprungligen av Gordy:

Mobiler,surfplattor,datorer med mer. Att ha ett eget OS är en klar konkurrensfördel, även om de säkert inte vill stöta sig alltför mycket med Apple så är det säkert bra för LG att Apple vet att LG sitter på ett bra OS.

LG har sagt att de inte ska använda webOS ill annat än TV-apparater. Men visst, det kan ju bara vara snack eller kan ändras. Tror inte de stöter sig med Apple så länge de inte gör en Samsung.

Bevaka tråden