Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud - vart tog mailen vägen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det som pågår i Cupertino?
What's eating emails in iCloud?

Ursprungligen av keptang:

Vad är det som pågår i Cupertino?
What's eating emails in iCloud?

Vet inte om jag såg i nattmössan, men tyckte mig se ett inlägg tidigare idag från redaktionen om just detta!?

  • Medlem
  • 2013-03-01 17:32

Är det verkligen sant att Apple har spamfilter som sorterar bort mail i iCloud. Och man får inte en chans att ta ställning själv utan mailet är borta för gott?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-01 17:44
Ursprungligen av per s:

Är det verkligen sant att Apple har spamfilter som sorterar bort mail i iCloud. Och man får inte en chans att ta ställning själv utan mailet är borta för gott?

Japp, helt galet.

  • Medlem
  • 2013-03-02 12:23

I gamla Östtyskland satt folk från säkerhetstjänsten och tjuvläste folks post. Saker och ting kunde bara försvinna i tysthet. Är det ett Stasi-samhälle Apple vill införa? Det låter kanske lite väl drastiskt uttryckt men sådan här skit smyger sig på tyst och stegvis. En följd kan t ex bli att man inte kan diskutera saker man tycker illa om i samhället utan att filtret kan slå till. Om man diskuterar företeelser som pedofili kommer kanske inte mailen fram. Ännu värre att man inte blir informerad om detta. Jag blir ibland tillfrågad vid programinstallationer om programmet får använda mina kontakter vilket jag avböjer. I detta fallet blir man tydligen varken tillfrågad eller informerad. Riktigt upprörande!
Jag skaffade ett iCoud-konto för privat post för en tid sedan men får inte Apple ordning på detta hoppar jag av.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-03-02 17:41
Ursprungligen av per s:

Är det ett Stasi-samhälle Apple vill införa?

Vill och vill, de har väl redan gjort det, de raderar oönskad kommunikation.

  • Medlem
  • 2013-03-02 18:37

Man får väl hoppas att det är någon form av obetänksamhet. Gott syfte men inte tänkt färdigt på vad det innebär.
Mitt krav är att det fungerar som ett normalt filter, det vill säga att filtret varnar men att man själv får bestämma om det ska slängas.
Vi får väl se vad som händer.
Jag har inte hittat någon länk på svenska hemsidan dit man kan skicka sina synpunkter. Är det någon som kan tipsa om det? Vore nyttigt om många reagerar direkt till dem.

Man får väl mer hoppas på att folk lämnar stasi-iCloud.

1
Bevaka tråden