Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Signaturer i förhandsvisning fungerar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-04-08 14:23

Hej vänner,
Jag har problem med signaturer i Förhandsvisning; jag går in i inställningarna för att skapa en signatur från kameran och när jag trycker Godkänn för att spara den inscannade signaturen försvinner den bara. Har någon nån idé om vad som kan vara på tok?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-08 14:26

Den ska väl sparas ner som en fil på hårddisken någonstans, men jag har inte testat själv. Men någon här har säkert mer info.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-04-08 14:29

Tack Kenjon,
Nu fungerade det igen fånigt nog. Omstart var som så ofta lösningen på problemet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-08 14:43
Ursprungligen av JonesH:

Hej vänner,
Jag har problem med signaturer i Förhandsvisning; jag går in i inställningarna för att skapa en signatur från kameran och när jag trycker Godkänn för att spara den inscannade signaturen försvinner den bara. Har någon nån idé om vad som kan vara på tok?

Du har antagligen lyckats skapa en signatur. Sen måste du signera med den. http://support.apple.com/kb/HT2506?viewlocale...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-04-08 14:46

Hej, tack för förslaget men problemet var alltså just att den inte sparade någon signatur. Rutan försvann bara efter att jag tryckt Godkänn, och det fanns inga signaturer i listan.
Efter en omstart löste det sig så att signaturen sparades när jag tryckt på Godkänn. Sen gick det utmärkt att infoga den i dokumentet.

1
Bevaka tråden