Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Creative Suite 3 Design Premium i ny iMac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en ny iMac och undrar om jag kan använda Adobe Creative Suite 3 Design Premium i den?

Här kan du se vilka program som funkar i Mountain Lion.
http://roaringapps.com/ (klicka på "View the compatibility table")

Att döma av den listan så funkar nog inte CS3 så bra.

Vilka program i CS-paketet använder du?

Jag använder mest Photoshop, Indesign, Illustrator, Acrobat Pro och flera av dem funkar enligt compability table. Lovande!
Tack för hjälpen!
Om de funkar är det väl krångligt att installera dem misstänker jag, har nåt dunkelt minne av en massa krångel. Den gamla installationen finns på en kasserad dator, det komplicerar säkert.
Tack för hjälpen!

Har också hört att CS3 inte är roligt på nyare maskiner. CS4 är enligt min erfarenhet oproblematisk.

Men - när vi ändå är inne på gammalt mög: Chansen är stor att du liksom jag har jobbat i Freehand "på den gamla goda tiden". Fram tills nu har man med lite tur kunnat öppna dessa filer i Illustrator. Men från och med CS6 är den funktionen borttagen! Se alltså till att ha kvar minst en äldre version av Illustrator i framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-11 13:16
Ursprungligen av johan_tanying:

Har också hört att CS3 inte är roligt på nyare maskiner. CS4 är enligt min erfarenhet oproblematisk.

Men - när vi ändå är inne på gammalt mög: Chansen är stor att du liksom jag har jobbat i Freehand "på den gamla goda tiden". Fram tills nu har man med lite tur kunnat öppna dessa filer i Illustrator. Men från och med CS6 är den funktionen borttagen! Se alltså till att ha kvar minst en äldre version av Illustrator i framtiden.

Freehand var "the shit" back in the day, mycket trevligare än Illustrator.

Gamla versioner kan strula på oväntade sätt. Ex. fungerar Filemaker av äldrig utgåva bra tills man ska exportera något. Du kan säker stöta på liknande delar som bara inte fungerar. Installationen kan också bli problematisk om installeraren innehåller PPC-kod.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-12 16:01

Jag har CS3 installerat på OS 10.8. Använder egentligen bara InDesign. Allt fungerar förutom utskrift då ID bara hänger sig och avslutas. Man får exportera till pdf istället och skriva ut, vilket inte gör så mycket, slutresultatet ska ju oftast bli en pdf. Men det gör också att funktionen "skapa häfte" inte funkar, får göras manuellt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-12 16:07

Testade just att skriva ut från Photoshop CS3 på 10.8 och det funkar fint. Men från Illustrator blir det samma som från Indesign, programmet avslutas tvärt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-12 16:35

Tänk att jag aldrig brytt mig om att hitta felet tidigare! Det går utmärkt att skriva ut från InDesign och Illustrator i 10.8. Svaret står klart och tydligt på Adobes support. Man måste bara plocka bort några gamla ppd-lokaliseringar från /Library/Printers/PPDs/contents/Resources/

Crash printing | Illustrator, InDesign | CS3, CS4 | Mac OS 10.7

1
Bevaka tråden