Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt app som sedan försvunnit från App Store.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 19:58

För många år sedan köpte jag appen WiChat. Detta för att med min iPhone kunna koppla upp mig och prata IM via Bonjour. Appen ska passa både iPhone och iPad.

Nu vill jag installera appen på min iPad Mini, men appen finns inte längre i svenska App Store. Den ska, vad jag hört, finnas i App Store utomlands, typ UK eller US, jag vet inte så noga. Detta må vara problem för nya osäkra kunder, men inte för mig då jag lärt mig att ett köp = installation forever

Hur gör jag för att i iPad få tillgång till en app jag betalat för i min iPhone?

Anmäl appen på din tidigare order. Är det en app som kostar pengar så kan du få tillbaka dessa förmodligen.
Är det en gratis-app så finns det inget att göra än att kontakta utvecklaren som gjort appen och ifrågasätta deras val att utesluta länder.

Oavsett, rapportera ditt tidigare "köp".

Den är forever om du har en backup i ex. iTunes.

Annars är det jailbreak eller från annat lands butik där den finns kvar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 20:46
Ursprungligen av Borttaget:

Den är forever om du har en backup i ex. iTunes.

Annars är det jailbreak eller från annat lands butik där den finns kvar.

Måhända har jag kanske appen på någon dator jag använt som backup. Om så är fallet, hur hittar jag app'en och lägger den till min padda?

Jailbreak = inte ett aktuellt alternativ.

Senast redigerat 2018-07-23 09:11
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 20:59
Ursprungligen av keptang:

Anmäl appen på din tidigare order. Är det en app som kostar pengar så kan du få tillbaka dessa förmodligen.
Är det en gratis-app så finns det inget att göra än att kontakta utvecklaren som gjort appen och ifrågasätta deras val att utesluta länder.

Oavsett, rapportera ditt tidigare "köp".

Jag förstår inte vad du menar med att den ska anmälas på min tidare order.

Ursprungligen av filuren:

Måhända har jag kanske appen på någon dator jag använt som backup. Om så är fallet, hur hittar jag app'en och lägger den till min padda?

Jailbreak = inte ett aktuellt alternativ.

Har du den liggandes släng in det i itunes-biblioteket och synka med ipad.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 21:09
Ursprungligen av Borttaget:

Har du den liggandes släng in det i itunes-biblioteket och synka med ipad.

Mycket bra idé.

Tyvärr suger jag på info om var eventuella backup-kopior befinner sig. Ska googla.

Jag ska kolla och jag ber att få återkomma. Om någon, under tiden, har något intressant att säga så är det inte helt ovälkommet.

Senast redigerat 2018-07-23 09:11
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-19 21:45

~/Musik/iTunes/Mobile Applications

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 21:54
Ursprungligen av kenjon:

~/Musik/iTunes/Mobile Applications

Nuförtiden synkar jag med iCloud, men jag tog mig en titt där du sa. Där finns en massa gammalt junk, och jag antar att jag kan synka igen mot mitt iTunes för att där hitta min app.

Rätt?

Isåfall, hur får jag in appen i min padda?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-19 21:57

Om du kopplar in iPaden och startar iTunes, så ska du kunna se alla appar du har på hårddisken. Bara att klicka på din iPad i listen till vänster, och i fliken Program, välja vad du vill ha.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-19 22:03

hmm.. Jag ber att få återkomma i frågan så snart jag kan.

Ytterligare strul är ju att en iOS-enhet inte gillar för många datorer. I mitt fall så handlar det om tre datorer (1 på jobbet, 2 hemma) varav min iPhone är partner med jobbdator plus en av hemdatorerna. Paddan gillar bara en hemdator, än så länge. Har inte gjort den rumsren ännu.

Appar brukar inte vara ett problem.

Ursprungligen av filuren:

Jag förstår inte vad du menar med att den ska anmälas på min tidare order.

Om appen kommer från iTunes och App Store så har du kvitton på alla ordrar, därigenom kan du anmäla/rapportera enkelt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-20 19:15

Jag tackar för alla svar. Ska titta närmare på det och återkommer.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-22 23:32

Nu är det fixat.

Då ska vi se hur det gick till då.

Ursprungligen av kenjon:

~/Musik/iTunes/Mobile Applications

Finns mycket riktigt en sådan mapp på min jobbdator, men inte på den dator jag sitter på här hemma. (Efter lite googling verkar det som att mappen Mobile Applications inte dyker upp förrän man flyttat sitt iTunes-bibliotek eller gjort någon manuell justering.)

Hursomhelst så fanns ju mappen på min jobbdator och jag kunde lätt hämta appen där. (Ett annat alternativ hade varit någon iPhone-/iPod-läsare som kan exportera saker i klartext, men det behövdes alltså inte nu.)

Jag plockade hem min kopierade app, kopplade in iPad och drog appen till iTunes-fönstret, klickade på programfliken och där hittade jag appen i listan, klickade på Installera och valde att synka. Klart.

1
Bevaka tråden