Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008 klarar inte Mail Merge efter nyinstallation

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft strul med den interna databasen i Office 2008, men med lite hjälp luyckats installera om från "virgin state". Efter den ominstallationen går det inte att skapa Mail Merge-dokument, vilket jag kunnat innan.

Jag får ett felmeddelande "Den häl filen måste öppnas i Excel-arbetsbok-konverteraren ... ". Klickar på OK och tror att det ska hända saker - men icke. Nytt felmeddelande "Det gick inte att hitta konverteraren som krävs för att öppna den här filen". Jaha ?

Fräsch installation av Office 2008 - det som avmarkerats i installationen var

• alla språkfiler utom ENG(UK), GER och SWE
• Messsenger
• Entourage

Fattar nada.

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar till Office?

Vilket operativsystem kör du?

Den vill inte vara med på uppdatering alls. Den enda uppdatering jag hittar inifrån ex.vis Excel är AutoUpdate och den vill jag inte använda - jag vill göra det manuellt och då kommer jag inte åt några uppdateringar.

10.8.3

Ursprungligen av leonardo:

Den enda uppdatering jag hittar inifrån ex.vis Excel är AutoUpdate och den vill jag inte använda....

Varför?

Av respekt för den nordkaukasiska dvärghamsterns hotade ställning

Vadå, "kommer inte åt uppdateringar"? Det är ju bara att ladda ner dem från Microsoft:
http://www.microsoft.com/mac/downloads

Fast det är ju ännu enklare att använda den inbyggda uppdateringsfunktionen. Jag förstår inte varför du vill undvika den.

Och om du kör 10.8 så bör du nog uppdatera Office till 2011. Min bedömning efter att ha läst ett antal såna här trådar, är att Office 2008 inte funkar perfekt med de nyare operativsystemen.

Ursprungligen av leonardo:

Av respekt för den nordkaukasiska dvärghamsterns hotade ställning

Vad är det för trams? Vill du ha hjälp eller inte?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vill du ha hjälp eller inte?

Förmodligen inte.

1
Bevaka tråden