Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka in Musik iTunes 11.01 på Mac/iPhone 5 - vägrar!?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blir tokig snart!

Är en erfaren användare som haft iOS-prylar sedan det kom samt har bra koll på min Mac.

Men, den nyinköpta iPhone 5 och iTunes 11 verkar inte trivas ihop...

Hur jag än bär mig åt så får jag inte in musik i min iPhone 5 (sådant som inte finns hos Spotify)...

Provat både manuell väljning och synkning av hela musikbibliotek, men, inget går in i iPhone...?

Skärmbild på försök nummer 32 (!) - bara ett dubbelalbum av Van Morrison:

Vad har ändrats mellan tidigare iTunes och nuvarande iTunes 11?

Jag har ju dragit in musik i mina tidigare telefoner (iPhone 3G, iPhone 4/4S) samt mina fyra olika iPads... Då har det ALLTID fungerat!

Pust o stön...

Hjälp!

Högerklick på ett album / Add to Playlist / din telefon.

Så kan man göra. Eller så skapa en Playlist som du lägger in album i och sen väljer att synka under "Music" på din telefon i iTunes.

Hmmm...

Stoppade in min iPad Mini och gjorde som jag gjort på min iPhone 5 - pang boom och musiken var kopierad in i iPad Minin!

Skitskumt!?

Var är skillnaden mellan iPhone 5 och iPad Minin egentligen? Samma iOS-version i bägge...

Jaha, då har det gått ett antal veckor och fortfarande har inga MP3-låtar tagits sig in i min iPhone 5...

Jag har provat ALLT! I min iPad 3 och i min iPad Mini är det busenkelt att dra in låtar i iTunes rätt in i enheterna. Detsamma har gällt ALLA mina tidigare iPhones...

Men, min iPhone 5 vägrar ta emot musik från iTunes!? Jag har dessutom återställt 6.1- mjukvaran två ggr utan förändring:-(

Det som skiljer mellan att göra det i mina iPads och i min iPhone 5 ses på skärmdumpen i tidigare inlägg i tråden...

Hjälp! Vad göra? Tycker att jag har rätt bra koll på det tekniska både i min Mac såsom i mina mobila enheter...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-02-17 17:57

Testade du keptangs förslag?

Ursprungligen av kenjon:

Testade du keptangs förslag?

Som sagt, jag har provat ALLT!

Varför fungerar alla andra iOS-enheter jag har med iTunes och inte iPhone 5? Skumt!

Om man kollar skärmdumpen ovan, varför börjar varje låt med en streckad cirkel? Där är skillnaden...?

Och det är förbockat på din telefon i itunes att manuellt hantera denna?

EDIT: Ignora min ignorans att inte läsa ordentligt >_<

Ursprungligen av Borttaget:

Och det är förbockat på din telefon i itunes att manuellt hantera denna?

http://img507.imageshack.us/img507/1742/screenshot20130217at200.png

EDIT: Ignora min ignorans att inte läsa ordentligt >_<

Japp! Även denna bock finns förbockad om manuell hantering...

Och, jag har även provat att synka hela iTunes-biblioteket utan framgång!?

Jag tror jag blir knäpp snart! Jag har ju dragit musik till mina enheter i många många år innan, tom. ägt en iPod Touch gen 1 som inte strejkar heller...

Något fundamentalt fel måste det vara med min iPhone 5... Skall försöka få hit någon bekant som har en iPhone 5 också. Måste testa om det överhuvudtaget går på nya iPhonen;-)

Senast redigerat 2018-07-23 09:00
  • Medlem
  • Skövde
  • 2013-03-17 08:12
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Blir tokig snart!

Är en erfaren användare som haft iOS-prylar sedan det kom samt har bra koll på min Mac.

Men, den nyinköpta iPhone 5 och iTunes 11 verkar inte trivas ihop...

Hur jag än bär mig åt så får jag inte in musik i min iPhone 5 (sådant som inte finns hos Spotify)...

Provat både manuell väljning och synkning av hela musikbibliotek, men, inget går in i iPhone...?

Skärmbild på försök nummer 32 (!) - bara ett dubbelalbum av Van Morrison:

Vad har ändrats mellan tidigare iTunes och nuvarande iTunes 11?

Jag har ju dragit in musik i mina tidigare telefoner (iPhone 3G, iPhone 4/4S) samt mina fyra olika iPads... Då har det ALLTID fungerat!

Pust o stön...

Hjälp!

Jag har samma problem. För ett tag sedan försvann min musik (och de podcaster jag hade) från min telefon (iPhone 4). Allt finns kvar i iTunes men är borta i telefonen. Fick tillbaka musiken vid något tillfälle. Minns tyvärr inte exakt hur... Tror att jag startade om telefonen ett par gånger, synkroniserade ett par gånger med olika inställning och rätt vad det var började den synkronisera. Någon vecka senare försvann musiken igen. Har för mig att jag hade importerat en ny skiva till iTunes som iPhonen inte vill ta och sen var allt borta igen.
Har samma streckade ringar framför låtarna i fliken "På denna iPhone". Har även återställt en gång utan framgång. Körde visserligen tillbaka info från en säkerhetskopia. Man kanske ska köra en helt ren ominstallation av iPhone?
Funderar på om det har någonting med mitt Apple-ID att göra? Eller rättare sagt att man kan logga in med flera mailadresser till samma ID?
Knepigt är det hursomhelst.

Cornpie, visst är det irriterande!

Jag har fortfarande inte lyckas få in MP3 i min iPhone 5... Köpte den förra året (!)...

Har nyaste Macbook Air med i7 med senaste MACOSX 10.83, har provat allt såsom återställningar, ALLA sorters inställningar iTunes, men, tyvärr, ingen musik vill in i min iPhone 5... Dock glider dom lätt in i mina två iPads, iPad 3 och en iPad Mini...?

Provade häromkvällen sambons dotters iPhone 5. Tjopp tjopp, och så var musik inne i hennes iPhone 5! WTF?

Ger snart upp och säljer den...:-(

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-17 11:08
  • Medlem
  • Skövde
  • 2013-03-17 11:09
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Cornpie, visst är det irriterande!

Jag har fortfarande inte lyckas få in MP3 i min iPhone 5... Köpte den förra året (!)...

Har nyaste Macbook Air med i7 med senaste MACOSX 10.83, har provat allt såsom återställningar, ALLA sorters inställningar iTunes, men, tyvärr, ingen musik vill in i min iPhone 5... Dock glider dom lätt in i mina två iPads, iPad 3 och en iPad Mini...?

Provade häromkvällen sambons dotters iPhone 5. Tjopp tjopp, och så var musik inne i hennes iPhone 5! WTF?

Ger snart upp och säljer den...:-(

Det är extremt irriterande! Har precis gjort en ny återställning och kör en ny synkronisering. Det ser faktiskt ut som att det fungerar! Vill inte ropa hej än men just nu står det att den synkroniserar. Det är ca 3000 låtar som ska in. Jag har de flesta i Lossless-format och de ska konverteras till AAC in de ska in i iPhonen. Det tar nog ett tag innan jag vet säkert om det funkar. Jag kan ju i alla fall beskriva vad jag gjorde:
Googlade efter lösningar och kom över några där en beskrev att man skulle bocka av synkronisera musik, stänga av iTunes, stänga av iPhone, starta om och sen bocka i synkronisera musik igen. Funkade inte för mig.
Du som har en iPhone 5 kanske har glädje av denna beskrivning (jag hittade inte nåt sånt i min iPhone 4):
https://discussions.apple.com/message/21071682#21071682%2321071682

Jag är lite osäker på EXAKT vad jag gjorde för jag testade lite allt möjligt men i stora drag gick det till enligt följande:
Jag skapade en säkerhetskopia på min dator (kör normalt i iCloud) där jag innan hade "raderat" de gråa streckade ringarna under "På denna iPhone". Det gjorde jag genom att bocka av all musik och synkronisera. När iPhonen var "tom" på "gråa" låtar körde jag säkerhetskopia på datorn. Efter det körde jag återställning och när det väl var klart valde jag säkerhetskopian från datorn och lät iTunes kopiera in alla program till telefonen. Slutligen, när allt det var klart bockade jag i "Synkronisera musik" och där är jag nu och väntar.

Vet som sagt var inte om det fungerar än men skillnaden nu är att den verkar synkronisera i alla fall. Tidigare har ju synkroniseringsförloppet varit oerhört snabbt (den har ju inte synkat musiken då) så jag har förhoppningar om att det ska funka den här gången.
Jag har en iPhone 4 med senaste iOS, en Macbook Pro från hösten 2009 med Mountain Lion och senaste iTunes. Nästan all min musik är importerad från CD till Apple Lossless. Jag har även några låtar i MP3- och AAC-format.
Har funderat på att radera allt i iTunes och importera om allt men var inte så sugen på det jobb som krävs (tiden + hämta hem bildmaterial etc.)
Meddelar hur det gått när det väl blir klart.

UPPDATERING: Har nu synkat 3000 låtar och testat en på telefonen. Det verkar fungera. Håller på med uppdatering av podcaster nu (dessa synkade inte heller tidigare). Allt verkar vara i sin ordning igen.

Senast redigerat 2013-03-17 17:34
  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2013-04-27 00:48

Jag har också hamnat i vinkelvolten. Igen får jag säga, har haft problem med ringsignal tidigare. Enda läget jag hittills kunnat synka över musik till min I5 är genom att ange "Hantera musik och video manuellt". Som ju inte känns rätt...
Är oerhört less på Apple och Iphone nu - så fantastiskt krångligt... Blir snart en Android igen...

1
Bevaka tråden