Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningsfunktionen i Förhandsvisning försämrad i Mountain Lion?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppgraderade just från Snow Leopard till Mountain Lion och upplever att anteckningsfunktionen Förhandsvisning/Preview är sämre. I den tidigare versionen (Snow Leopard) infogades en "pratbubbla" med text i dokumentet. Denna pratbubbla med text fixerades och blev en del av dokumentet. I Mountain Lion-versionen försvinner texten när man har skrivit färdigt och man måste ställa muspekaren på pratbubblan för att se texten. Eller så kan man se anteckningarna separat i en kolumn till vänster. Jag vill ha tillbaka den gamla funktionen där texten hela tiden finns infogad i dokumentet. Är det någon som vet om detta går? Jag hittar inga inställningar för detta.

Jens

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-27 18:19

Jag vet inte hur det funkar i 10.6, men det verkar som om du beskriver skillnaden mellan Verktyg>Anteckna>Anteckning och Verktyg>Anteckna>Pratbubbla i 10.8.

Senast redigerat 2013-04-27 18:38
Ursprungligen av IngoX:

Jag vet inte hur det funkar i 10.6, men det verkar som om du beskriver skillnaden mellan Verktyg>Anteckna>Anteckning och Verktyg>Anteckna>Pratbubbla i 10.8.

Jo, fast med den skillnaden att den gamla anteckningsfunktionen skapade extra utrymme i marginalen så att man fick plats att skriva (marginalen breddades). I bubblan kan man max skriva en eller två meningar, sen har man en väldigt långsmal kolumn.

1
Bevaka tråden