Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag starta Mac Mini?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kan jag starta min mac mini utan att behöva använda av och på knappen på baksidan? Kan jag använda Apples keyboard? Kan man starta den med Logitech Harmony 700?

Tacksam för svar

Nej.

Kör istället sleep/wake. Den använder bara ca 1,5w i sleep så..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-30 11:05

Om du kan programmera din Logitech Harmony 700 att fungera som en Apple Remote så borde du kunna sätta din dator i sleep via fjärrkontrollen. Det fungerar i alla fall bra med min Logitech Harmony One.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-28 12:21

Hej

Plockar upp denna med en följdfråga. Kan man väcka från sleep och mata in lösenord? Ett numreriskt lösenord kanske kan underlätta...

Mvh Olof

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-04-28 12:41

Under Säkerhet och integritet kan du ställa in att datorn kräver lösenord efter skärmsläckare eller viloläge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-28 14:20
Ursprungligen av joakimo:

Under Säkerhet och integritet kan du ställa in att datorn kräver lösenord efter skärmsläckare eller viloläge.

Pecis så har jag inställt. Min fråga är om jag med en Harmony kan väcka datorn och mata in lösenord. Då inte behöva använda tangentbord.

Ursprungligen av Oloff:

Pecis så har jag inställt. Min fråga är om jag med en Harmony kan väcka datorn och mata in lösenord. Då inte behöva använda tangentbord.

Vilken Harmony har du? Kan vara bra att börja med det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-28 15:36
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilken Harmony har du? Kan vara bra att börja med det..

Ursäkta. Ingen. Jag är i förstudie...

1
Bevaka tråden