Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ett dokument att se likadant ut i Pages OS X/iOS?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frun har skrivit ett dokmument i Pages på OS X, när hon öppnar samma dokuemnt i Pages på iPadden ser det inte likadant ut.
Trots att hon använder ett typsnitt som ska finnas på iPad.

Hur kommer detta sig? Och framförallt hur löser vi detta?

Definiera "ser inte likadant ut".

Det som det handlar om är framförallt en lista, en lista som i Pages på OS X har punkter framför varje rad.
Dessa blir INTE punkter på iOS utan fyrkanter med ett W inuti.

Ahhh tänkte jag! Typsnitt! Så vi provade att köra med typsnitt som ska finnas på iOS och OS X. Times New Roman och Palatino.
Men nä fortfarande samma problem.

När detta händer blir det omflödningar i texten och material försvinner från sidorna.

På vilket sätt "görs" punkterna framför raderna?

Om inte texten behöver redigeras på ipad så kan ni ju spara filen som pdf, det borde lösa problemet.

Ett annat sätt kan vara att testa med textrutor

Hon har gjort punkten med alt-shift-paragraf.
Sedan ny rad så byggs listan upp.
Som sagt det ser bra ut i Pages på OS X men inte på iOS.
pdf är inget alternativ.

Testade precis själv och det funkar mellan OS X och Pages på iPhone.
Måste titta närmre på detta när jag kommer hem.

alt-shift-paragraf ger iofs en punkt men man får ju inget radindrag o man måste trycka kombinationen för varje rad, iaf är det vad jag måste göra.

Längst ut till höger i Pages fönstret finns en drop-down meny för listor där man kan välja punkt, siffra eller annat o då får man också automatiskt radindrag samt ny punkt vid radbyte.

Jag får dock inte din konstiga punkt som du beskriver. Jag gjorde ett dokument i Pages i OSX o sparade det till Dropbox, öppnade det i Pages på iPad o det ser likadant ut. Testade med både Times New Roman och Helvetica

1
Bevaka tråden