Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox inkommande nätverksanslutningar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-05-06 14:28

Sedan två veckor tillbaka har dialogrutan nedan kommit upp varenda gång jag startar upp min MBP 10.8.3. Jag har version 2.0.5 av Dropbox installerat på datorn och problemet har uppstått efter att jag uppdaterade till den versionen, men inte samtidigt. Jag har lagt till och tagit bort dropbox i listan i brandväggsinställningarna flera gånger men det har inte blivit någon skillnad. Jag har hittat en del andra trådar med samma problem, men inte gällande just Dropbox. Vad kan jag ta mig till för att slippa denna dialogruta?

/ Jonas

Edit: Misslyckades lägga upp min egen skärmavbild, länkar till en bild med samma dialogruta fast med undantaget att det handlar om iTunes.app istället för Dropbox.app.

http://forum.macworld.se/topic/61338-snabba-fraagor-snabba-svar/page__st__2820

mig veterligen får man en sådan ruta så fort något program uppdaterats eftersom systemet tolkar det uppdaterade programmet som ett nytt program. Rutan ska dock inte dyka upp något mer, för den versionen av programmet, efter att man klickat på "tillåt"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-06 18:14

Jag vet att den där funktionen för brandväggen ofta kan bugga och inte komma ihåg inställningen man gjort, utan frågar varenda gång programmet öppnas. Har hänt mig många gånger och varje gång har jag löst det genom en ominstallation av programmet i fråga.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-05-13 20:12

Problemet har inte återuppstått sedan ominstallation.

1
Bevaka tråden