Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error-koder i Final Cut

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker spara/exportera en filmfil till hårddisken från Final Cut men jag får bara felmeddelandet: "The operation could not be completed because an error occurred when creating frame 778 (error -1). Det här säger mig inte så mycket, vad är det som är fel/vad ska jag ändra? När jag försöker exportera filen till youtube får jag meddelandet "QuickTime Error: -50" istället, vad är det som är fel då? Hittar ingenstans där man kan läsa av koderna...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-06 09:46

Kan det vara någon hårddisk som håller på att bli full.
Vilken Final Cut kör du?

Använder du någon plugin?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-06 10:03

Error -1 är standard "fel" i FCP 7 och tidigare. Skulle det inte vara så enkelt att en disk håller på att bli full kan du pröva:

1. Ställ om sekvensen till 8-bit rendering.
2. Slå på "Recompress All Frames" vid export.

Hårddisken är inte full det har jag redan kollat, det finns gott om utrymme och filen är inte så stor. Jag använder Final Cut Pro Trial och inga plug-ins. Jag räknade ut vilken frame det var fel på och tog bort och satte dit den ett par gånger och sedan gick det att spara. Nu har jag gjort några ändringar och problemet kom fram igen och nu vill den inte låta sig "luras" på de här sättet. Det måste vara något fel med vissa klipp/bilder/övergångar som ligger på dom här frames:en... Men vad är error 50?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-07 12:14

Final Cut Pro Trial låter som FCPX… Då var det lite svårare. Sker detta bara vid export eller även vid rendering i programmet?

Ursprungligen av Erik.dv:

Final Cut Pro Trial låter som FCPX… Då var det lite svårare. Sker detta bara vid export eller även vid rendering i programmet?

Hitintills har det bara varit vid export. Efter tyo tio identiska försök så gick det dock att exportera igen, en gång, sen dök samma problem upp igen... Kan det vara en bugg i programmet?

1
Bevaka tråden