Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Törs man uppdatera till Mountain Lion?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-07 17:52

Kollat Systeminställningar - Tangentbord, fliken Tangentbord - Använd F1, F2.... så den inte är ikryssad? Kryssa i den, och kryssa av den kan ev hjälpa också.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-10-20 10:40

Nu har jag haft datorn inlämnad till mac support och det konstaterades att en kabel i en kontakt under tangentbordet lossnat så felet är avhjälpt och det hade alltå inte med mjukvaran att göra.
Slutet gott

Senast redigerat 2012-10-30 16:02
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-31 11:50

Det finns en massa begåvade människor som kommenterat och hjälp till i denna tråd. Skull någon möjligtvis vilja ta en titt i denna tråd http://www.99mac.se/internet-natverk/299301-internet-efter-att-datorn-vilat.html också, och sen om ni kan hjälpa mig.

Börjar få lite panik! Känns som att jag testat allt, men det jag jag antagligen inte. kenjon har försökt att hjälpa till så gott han kunnat, men än så länge utan resultat.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2013-05-11 16:10

Läste i Appstore att någon som uppdaterat till Lion fått problem och inte kunde använda sitt word (ms office) är detta en vanlig bugg eller var det bara för denna person som lämnat betyg på apptore? Är lite sugen att ladda ner lion men är osäker pga. av detta med ett icke fungerande word.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-11 16:24

Office 2008 och 2011 fungerar, men inte office 2004 som inte är kompatibelt med OSX-versioner efter 10.6
Du kan kolla dina nuvarande program här innan du uppgraderar: App Compatibility Table - Roaring Apps

Ursprungligen av nipa03:

Läste i Appstore att någon som uppdaterat till Lion fått problem och inte kunde använda sitt word (ms office) är detta en vanlig bugg eller var det bara för denna person som lämnat betyg på apptore? Är lite sugen att ladda ner lion men är osäker pga. av detta med ett icke fungerande word.

Lion går nog inte att köpa i App Store längre, utan det är Mountain Lion som gäller, vilket är vad denna tråden handlar om..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2013-05-11 21:29
Ursprungligen av nipa03:

Läste i Appstore att någon som uppdaterat till Lion fått problem och inte kunde använda sitt word (ms office) är detta en vanlig bugg eller var det bara för denna person som lämnat betyg på apptore? Är lite sugen att ladda ner lion men är osäker pga. av detta med ett icke fungerande word.

Jag fick detta problem när jag uppdaterade till Mountain Lion. Jag hade en gammal version av ms office. När jag försökte öppna Word så fick jag meddelande om att Power PC application not longer are supported etc... Jag Köpte ett nytt fräscht Office 2011 paket och installerade och sedan var det inga problem.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2013-05-11 22:41

Ok, tack för era svar. Har Office 11 så det bör inte vara några problem.

Bevaka tråden