Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Och där gick min MBPr LG-skärm och dog

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jaha, då har man tyvärr hamnat där de flesta hamnar med MBPr skärm av märket LG. Nu är det ghosting som fan på min skärm, så fort jag tar upp en grå bakgrund så ser jag vad jag tittat på innan. Det är bara att konstatera att detta är skitdåligt av apple, men det skall gå på garantin.

Måste jag gå in på inköpsstället eller räcker det att visa kvitto i vilken mac återförsäljare som helst?

Någon annan som haft samma problem? Jag kommer kräva att de sätter in en Samsungskärm som inte har dessa problem.

Så jävla trist på en sån dyr dator, kan inte känna annat än lurad.

Det går nog att gå in i vilken serviceverkstad som helst som har Apple.
Ring och kolla först.

Gå in på vilken auktoriserad verkstad som helst. Kvitto behövs ej, bara dator (serienummer). Tyvärr är det så att om det sitter en skärm med ett visst part number så måste man byta mot en skärm med samma part number. Om det blir LG eller Samsung vet bara Apple, det står inte när man beställer delar.

gubbslyna: Det verkar helt sjukt, så skall jag medvetet ta emot en skitskärm och vänta på att den också får ghosting för att byta en andra gång. Näe, det spelet vill jag inte spela, skall försöka att få till en Samsung skärm

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-17 12:42
Ursprungligen av PsYcHoGUN:

gubbslyna: Det verkar helt sjukt, så skall jag medvetet ta emot en skitskärm och vänta på att den också får ghosting för att byta en andra gång. Näe, det spelet vill jag inte spela, skall försöka att få till en Samsung skärm

Det tragikomiska är att även en märkt samsungskärm inte behöver vara tillverkad av samsung utan kan vara tillverkad av en underleverantör som också säljer till LG.

Läste någonstans att ghosting kan uppstå efter att skärmen fått en smäll eller två.

Gordy: Vilket skit!!!! Min dator har inte fått någon smäll i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-17 13:37

Jag lämnade in min iMac för ovan problem. Efter skärmbytet är allt fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-17 15:23

Hm, jag har en MBPR 15", köpt i augusti förra året. Har nu upptäckt att jag får "ghosting" ibland när det är en grå färg på ett program, t.ex. 1password. Har även märkt det ett par gånger när skärmen varit i vila och jag ska logga in att det är "ghosting". Jag tror inte att jag haft detta från början på min MBPR, detta är något som kommit sista månaden/månaderna. Eller det är ialla fall nu jag upptäckt det.

Trist. Jobbigast med att lämna in datorn är att jag känner att jag bör formatera om disken först. Även om jag inte misstror personalen som byter skärm så har jag mail, dokument, lösenordsprogram, iTunes-appar, musik, bankdokument och annat på datorn som jag inte vill riskera hamnar i fel händer. Bah... nåja, får ta tag i detta snart. Tack och lov har jag Apple care och är trygg för 3 år från inköpsdatum.

Edit: jag har LG-skärm.

1
Bevaka tråden