Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam (lag) iMac Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en iMac 27", årets modell och 10.8.3. Plötsligt (antar att jag gjort något dumt ).
Att klicka på en meny så kan det ta 10 sekunder innan menyn öppnas, samma sak om jag med cmd-tab växlar program. Grafiken om jag scrollar i Mail eller en webläsare så går det fort men det är någon uppdateringsinterferens. Även docken när jag hovrar över den hackar.
I Aktivitetshanteraren ser jag inget som kan vara problem.
Jag har testat att skapa en ny användare, med samma problem. Installerat ett nytt system på en extern disk och där finns inte problemet. Även installerat om systemet på interna problemdisken via recovery partition men felet kvarstår.
Några idéer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-18 16:57

Valde du "Alla processer" när du kollade aktivitetshanteraren?
Har du tittat i systemmeddelanden om det dyker upp skumma felmeddelanden?
När du gjorde ominstallationen på din interna disk, formaterade du först?

Japp, alla processer och inte bara mina...
Nej jag valde installera om utan att ta bort data.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-18 17:30

Tänkte att eftersom det fungerade bra när du installerade på en extern disk och körde från kan det vara något som inte löste sig med en vanlig ominstallation. Blir dock lite mer pyssel om man blåser disken helt och hållet. Kanske någon annan har en lösning på problemet?

Jag skulle kunna kopiera min hem- och program mapp till 2 externa diskar för backup och testa en radering men hoppas vi har någon lågnivåexpert som kan lösa det.

1
Bevaka tråden