Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac-Airfoil

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan ju börja med att säga att jag är en riktig nybörjare när vi snackar om apple datorer. (har bara ägt en iPhone några år)

men jag har nu köpt en iMac samt en Apple TV. problemet jag har nu är att jag vill kolla på filmer som jag har på en HDD genom VLC. Men jag lyckas bara kunna streama bilden och inte ljudet. när jag spelar musik på spotify så är det inga problem utan bara i VLC.
Men jag har hört att jag skulle ta och använda Airfoil, så sagt och gjort köpte jag "Reemote for Airfoil" (som är det enda som kommer upp i app store när jag söker på Airfoil) men när jag startar Airfoil så säger den bara att den inte är "connected" sedan står det "please make sure a Reemote Server is running on your Network".
(har en Netgear WNR2000 som router, apple tv är kopplad med sladd och iMacen trådlös. om de nu spelar någon roll.)

Någon här som kan hjälpa en nybörjare med detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-19 13:12

Airfoil är ett program för att kunna "flytta" ljudet från en enhet till en annan (datorer eller iPhone/iPad). Det består av två program, en "sändare" och en "mottagare".
Får du inte ljud ens i iMacen när du streamar en film? Vad streamar du från?

Ursprungligen av kenjon:

Airfoil är ett program för att kunna "flytta" ljudet från en enhet till en annan (datorer eller iPhone/iPad). Det består av två program, en "sändare" och en "mottagare".
Får du inte ljud ens i iMacen när du streamar en film? Vad streamar du från?

Kollar jag på filmen som jag har på min HDD i vlc på min iMac så har jag både ljud och bild. men sedan när jag "airplay dubblerar" till min apple tv så får jag bara bilden. men gör jag samma sak men ex spotify så hänger ljudet med till tvn.

Fungerar detta?

Funkade alldeles utmärkt! men jag fattar fortfarande inte varför Airfoil inte vill fungera så att jag får upp min enheter? :/

Senast redigerat 2018-07-23 09:13
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-19 13:32
Ursprungligen av tompa83:

Funkade alldeles utmärkt! men jag fattar fortfarande inte varför Airfoil inte vill fungera så att jag får upp min enheter? :/

Reemote for Airfoil allows you to control your Airfoil installation using an iPhone or iPod Touch.

Features:
- Volume control for each speaker
- Master volume control
- Activate/Deactivate individual speakers
- Change Airfoil sources
- Playback controls for the following sources:

Alltså inte självas airfoil då det är ett annat program.

Ursprungligen av jas:

Ge han korrekt adress istället för omvägar
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/mac/

1
Bevaka tråden