Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med bildskärm/skrivbord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan !
Jag har ett till synes väldigt simpelt problem men svårlöst.
Min bildskärm är felinställd på något sätt så att jag inte kan se hela skrivbordet utan måste lägga muspekaren åt sidorna för att fullt ut kunna se åt sidorna.
Har testat allt men det är i samma låsta läge.
Finns det någon därute som har en lösning på problemet så är jag tacksam för svar.....

Ursprungligen av gocken:

Min bildskärm är felinställd på något sätt så att jag inte kan se hela skrivbordet utan måste lägga muspekaren åt sidorna för att fullt ut kunna se åt sidorna.

Hej!

Jag tycker inte ovanstående är en klockren problembeskrivning. Kan du bättra på den?

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Hej!

Jag tycker inte ovanstående är en klockren problembeskrivning. Kan du bättra på den?

Hejsan !
Jag har ett konstigt problem har försökt med allt från att ställa om skärmupplösningen till annat.
Mitt problem är att jag inte kan se hela skrivbordet på min imac skärm. Måste gå med muspekaren ut mot kanterna då ser jag höger sida bättre eller tvärt om mot vänster

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-05-20 12:17
Ursprungligen av gocken:

Hejsan !
Jag har ett till synes väldigt simpelt problem men svårlöst.
Min bildskärm är felinställd på något sätt så att jag inte kan se hela skrivbordet utan måste lägga muspekaren åt sidorna för att fullt ut kunna se åt sidorna.
Har testat allt men det är i samma låsta läge.
Finns det någon därute som har en lösning på problemet så är jag tacksam för svar.....

Du har antagligen kommit åt skärmförstoring.

alt+cmd+8 stänger av.
Inställningarna för detta hittar du under Systeminställningar->Hjälpmedel->Zooma

Ursprungligen av reboot81:

http://www.99mac.se/static/file/24444?key=wkJQAd74OhelsYiJ
Du har antagligen kommit åt skärmförstoring.

alt+cmd+8 stänger av.
Inställningarna för detta hittar du under Systeminställningar->Hjälpmedel->Zooma

Ett stort tack, det fixade sig !

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-20 13:43
Ursprungligen av gocken:

Hejsan !
Jag har ett konstigt problem har försökt med allt från att ställa om skärmupplösningen till annat.
Mitt problem är att jag inte kan se hela skrivbordet på min imac skärm. Måste gå med muspekaren ut mot kanterna då ser jag höger sida bättre eller tvärt om mot vänster

Det var ju ingen mer beskrivning än den du skrev i inlägg #1
Vilken dator, kör du med extern skärm, version av OSX etc är info som kan hjälpa till när man letar fel.
Gött att du fick rätt svar så snabbt.

Senast redigerat 2013-08-09 12:35
1
Bevaka tråden