Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac har fått in Macbook Air och Time Capsule

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Redaktionen har äntligen fått in testexemplar av nya Macbook Air 11-tum och Time Capsule. Har du några frågor eller funderingar kring de nya produkterna så ställ dem här.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-19 15:44

Skulle gärna se test på hur hastigheterna blir med AC-wifi på olika avstånd, gärna med och utan väggar.

  • Medlem
  • 2013-06-19 15:54

Kör lite spel på den, hur blir värmen ?
Steam och osx spel , ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-19 17:16

Effektiv batteritid hos nya MBA vore intressant att veta, lever den upp till sina förväntningar .

Blir MBA obehagligt varm undertill dvs (ej knävänlig) när man pressar den under en tid. Går fläkten igång ofta och låter den?

Senast redigerat 2013-06-19 23:50
Ursprungligen av Redaktionen:

Redaktionen har äntligen fått in testexemplar av nya Macbook Air 11-tum och Time Capsule. Har du några frågor eller funderingar kring de nya produkterna så ställ dem här.

Läs hela artikeln här

  • AirPort Extreme (Time Capsule) vs Asus RT-AC66U.

  • Side note: var är Joacim?

Ursprungligen av Brynge:
  • Side note: var är Joacim?

Joacim har tyvärr slutat hos oss.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-19 20:01
Ursprungligen av Brynge:
  • Side note: var är Joacim?

Han kör väl 100% MacPro.se nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-19 20:15

Testa gärna att föra över en större mängd filer till TC och se hur lång tid det tar i jämförelse med en äldre TC. När det gäller MBA.a så är det givetvis kul att få reda på allt, men hur snabb den känns är givetvis extra intressant.

Btw: Vore kul om ni kunde filma en test

testa hur bra processorn står sig mot t.ex. gammla Airen rent prestanda mässigt och hur bra grafikkortet är!? är mycket intresserad hur grafikkortet står sig?
Även processorn hur den står sig mot gammla!

Sedan temps efter ett par timmar i 3D Mark!

  • Medlem
  • 2013-06-19 20:23
Ursprungligen av Yellowtown:

Även processorn hur den står sig mot gammla!!

Enligt tester så motsvarar den förra modellen med i5.

Ursprungligen av zinned:

Han kör väl 100% MacPro.se nu.

Nej, han har ett heltidsjobb som konsult om jag inte är helt ute och cyklar. Han har dragit igång den sajten igen dock, det stämmer.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej, han har ett heltidsjobb som konsult om jag inte är helt ute och cyklar. Han har dragit igång den sajten igen dock, det stämmer.

http://www.further.se/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-19 22:02

Jut det ja, Further var det.

ursäkta om jag nämner konkurrent eller något nu men råkar veta att ni delar kontor med sweclockers.se. Har dom kanske några spel ni kan köra på macbook som de testar på sin test rig. Efter som de testar mycket hårvara har dom ganska bra tester för just detta. Skulle gärna vilja se spel test på macbook air så man kan se hur kraftfull hd graphics 5000 är

Ursprungligen av Capsfear:

ursäkta om jag nämner konkurrent eller något nu men råkar veta att ni delar kontor med sweclockers.com. Har dom kanske några spel ni kan köra på macbook som de testar på sin test rig. Efter som de testar mycket hårvara har dom ganska bra tester för just detta. Skulle gärna vilja se spel test på macbook air så man kan se hur kraftfull hd graphics 5000 är

http://www.99mac.se/info

Företagsinformation
SweClockers AB
Orgnr: 556672-0131
Bankgiro: 5110-9999

Ja, spelprestanda på HD 5000 vore kul att se.

Testa batteritiden med skärmens ljusstyrka på max. De flesta av oss har den alltid så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-20 07:41
Ursprungligen av Chaosstar:

Testa batteritiden med skärmens ljusstyrka på max. De flesta av oss har den alltid så.

De flesta? Tvivlar på det

Fasen, man får ju ont i ögonen om man har det så.

Du kanske har rätt, men jag har det alltid så i alla fall.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-20 12:12
Ursprungligen av Chaosstar:

Du kanske har rätt, men jag har det alltid så i alla fall.

Kanske går bättre om du tar av dig solglasögonen

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2013-06-23 15:18
Ursprungligen av Chaosstar:

Testa batteritiden med skärmens ljusstyrka på max. De flesta av oss har den alltid så.

Har aldrig kört på max och känner ingen som gör det heller. Det använder man ju bara vid väldigt starkt solljus.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-23 18:31

Jag kör max ljusstyrka och de flesta jag känner

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-23 20:58

Ingen jag känner kör med max ljusstyrka på Mac eller windowsdator.
Ni som gör det måste vara blinda som fladdermöss

Jag är faktiskt halvblind på riktigt. Och jag kör aldrig aldrig med max ljusstyrka, förstår inte vitsen med det om man inte har direkt solljus.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-23 21:37
Ursprungligen av lappen71:

Ingen jag känner kör med max ljusstyrka på Mac eller windowsdator.

Nu skiljer ju ljusstyrkan vid maxläge en del mellan olika skärmar och datorer.

Ursprungligen av lappen71:

INi som gör det måste vara blinda som fladdermöss

Nej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-23 22:38
Ursprungligen av Capeman:

Jag är faktiskt halvblind på riktigt. Och jag kör aldrig aldrig med max ljusstyrka, förstår inte vitsen med det om man inte har direkt solljus.

Kommer kanske med åldern återkom om 15 år. Vitsen klarare skarpare ljusare bild. jag har mycket solljus i min omgivning så visst spelar det in.

Vad är vitsen med att inte köra med max ljusstyrka ? Snålar ni in och sparar på skärmens livslängd eller

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-23 23:55
Ursprungligen av cubeis:

Kommer kanske med åldern återkom om 15 år. Vitsen klarare skarpare ljusare bild. jag har mycket solljus i min omgivning så visst spelar det in.

Vad är vitsen med att inte köra med max ljusstyrka ? Snålar ni in och sparar på skärmens livslängd eller

Kör jag med max ljusstyrka inomhus gör det helt enkelt ont i ögonen.
Enda gången jag ökar styrkan på både min MBP och iPad är när jag sitter på uteplatsen i starkt solljus.
.

Kör ni inte ljusstyrkan på 90% eller mer på iPhonen heller?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-24 08:54
Ursprungligen av Chaosstar:

Kör ni inte ljusstyrkan på 90% eller mer på iPhonen heller?

Mindre än 50% på både iPhone och iPad.

99mac har fått in Macbook Air och Time Capsule - aka ljusstyrketråden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-24 16:55
Ursprungligen av cubeis:

Vad är vitsen med att inte köra med max ljusstyrka ? Snålar ni in och sparar på skärmens livslängd eller

Som sagt, det gör ju ont i ögonen att ha så oerhört starkt ljus.

Ursprungligen av Chaosstar:

Kör ni inte ljusstyrkan på 90% eller mer på iPhonen heller?

Nope.

Ursprungligen av keptang:

99mac har fått in Macbook Air och Time Capsule - aka ljusstyrketråden.

Ja, det har ju gått fem dagar och flertalet förslag till tester har kommit men ingen testvideo än.

Bevaka tråden