Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - Repas lätt?

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Orust
  • 2013-07-06 21:48

Men varför är baksidan mer tålig? Kan ju förstå att kanten är mer utsatt, men verkar som den inte har samma styrka mot slitage.
Har inte ett märke på baksidan än.
Tycker ju att hela mobilen ska tåla att man hanterar den varligt, ta ut den ur fickan ska inte slita ut färgen så lätt.
Men visst väntar jag på nästa modell, så frugan kan få ärva min gamla slitna femma

Är det inte så att många har orimliga krav om hur en produkt ska klara daglig nötning?

Telefonen tål hantering. Jag är inte speciellt varsam med min och är mer imponerad över att jag inte ser mer än vad jag gör. Jag har ingen produkt hemma som använda lika mycket i varierande miljöer utan att det märks speciellt mycket

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det inte så att många har orimliga krav om hur en produkt ska klara daglig nötning?

Telefonen tål hantering. Jag är inte speciellt varsam med min och är mer imponerad över att jag inte ser mer än vad jag gör. Jag har ingen produkt hemma som använda lika mycket i varierande miljöer utan att det märks speciellt mycket

Så kan det nog vara. Min iPhone 5a jag hade fick inte en repa/eller ett märke under månaderna jag hade den (8).

Men samtidigt har man ju läst om folk som haft den ett par dagar och redan sett kanterna skrapas bort, det är inte ok tycker jag på en telefon som kostar 6000+.

Nedre glaset på baksidan sprack igår och en liten bit föll bort.

Ursprungligen av Mazak:

Men varför är baksidan mer tålig? Kan ju förstå att kanten är mer utsatt, men verkar som den inte har samma styrka mot slitage.
Har inte ett märke på baksidan än.
Tycker ju att hela mobilen ska tåla att man hanterar den varligt, ta ut den ur fickan ska inte slita ut färgen så lätt.
Men visst väntar jag på nästa modell, så frugan kan få ärva min gamla slitna femma

På kanten blir trycket per mm² mycket högre eftersom ytan är mindre. Om du dunkar kanten lite lätt i bordet så kan det jämföras med att köra över baksidan med en ordinär personbil.

Bevaka tråden