Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välkommen till nya 99mac!

Tråden skapades och har fått 886 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av klarabara:

Jag hittar inte ens "visa alla".

Länken ligger ovanför respektive förhandsgranskning:

Bilden dyker inte upp i FF och den blir ett frågetecken i safari...

I Safari på iPad syns det som det ska.

Där dök den upp, kan vara min dator som krånglar..

Såhär ser ett sökresultat ut för mig när jag går in på 99mac och söker i första och enda fältet man ser.
http://uploadpie.com/LPWUB

Ursprungligen av klarabara:

Där dök den upp, kan vara min dator som krånglar..

Såhär ser ett sökresultat ut för mig när jag går in på 99mac och söker i första och enda fältet man ser.
http://uploadpie.com/LPWUB

Om du avvaktar ett par sekunder så kommer det fram en förhandsgranskning med resultat från redaktionellt innehåll, forum och användare. Trycker du return direkt så söker du i din valda avdelning, som på framsidan är redaktionella texter.

Edit: För alla som gillar obskyra kortkommandon så söker Ctrl-Enter på 99mac via Google.

Senast redigerat 2013-05-30 21:29
Ursprungligen av klarabara:

om databasen säger nej så kan man förtydliga så det står "sök i artikel-arkivet" resp "sök i forumet" i sökfältet som är högst upp,

Jag är fortfarande inte säker på vad du menar, men problemet ligger inte i databasen utan i hur det ska genomföras. Vill man ha en gemensam lista måste man lösa hur sökresultat på olika typer av data ska sorteras gentemot varandra, hur de ska presenteras, hur formulären ska bete sig, hur man håller allt skalbart när fler typer tillkommer etc. Det går att arbeta runt det mesta genom att ha någon form av portalsida som hanterar alla formulär och sökresultat separat, men eftersom att vi inte hann ta fram interface för en sådan så valde vi att ha den här förhandsgranskningen i headern med resultaten i sina respektive avdelningar.

Vad sägs om en "gör samma sökning i... forum , del 2, del3 , del 4" för oss som är lite snabbare på en enter-knapp och kanske de som ångrar sig?

Ursprungligen av klarabara:

Vad sägs om en "gör samma sökning i... forum , del 2, del3 , del 4" för oss som är lite snabbare på en enter-knapp och kanske de som ångrar sig?

Eller att enter tvingar fram förhandsgranskningen om den inte har visats än?

Också en idé, är man för snabb på enter nu så ser man inte ens att man utöka sin sökning.

Ursprungligen av klarabara:

Också en idé, är man för snabb på enter nu så ser man inte ens att man utöka sin sökning.

Man måste dock vara rätt snabb för det, efter 500ms utan nedslag börjar den söka och visar laddningsindikatorn.

Edit: Använd gärna citat eller @namn för att svara så att man får direkt mail.

Ursprungligen av biberu:

Man måste dock vara rätt snabb för det, efter 500ms utan nedslag börjar den söka och visar laddningsindikatorn.

Edit: Använd gärna citat eller @namn för att svara så att man får direkt mail.

Fast det "normala" (Google) är ju att man skriver en sökfras o trycker "Enter" sas per automatik o den automatikens instruktion till fingrarna är aningen snabbare än hjärnans/ögonens uppfattning av att det plötsligt dyker upp text på skärmen.

Prisjakt.nu funkar på samma vis. Ibland är det bra, ibland inte

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-11 15:28

Ska det verkligen se ut så här på 99mac när man besöker sidan med mobilen???

@lappen71, ser ut som om reklamen inte laddas!!! Eller hur???

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-11 15:35
Ursprungligen av keptang:

@lappen71, ser ut som om reklamen inte laddas!!! Eller hur???

Coolt adblock i iOS 7 Beta 3

Ursprungligen av lappen71:

Coolt adblock i iOS 7 Beta 3

hehe, nä, problem med bannern skulle jag vilja påstå.

Ursprungligen av lappen71:

Ska det verkligen se ut så här på 99mac när man besöker sidan med mobilen???

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769391/99mac/Photo%202013-07-11%2013%2046%2017.png

Nä så ska det inte se ut, har skickat det vidare till vår säljare så ska vi se om han kan rätta till det. (Ser likadant ut för mig i IOS 6)

@lappen71: Vi har reserverat höjd för annonsen för att undvika att sidan hoppar om den laddar senare än innehållet. Det kan hända att positionen går tom i kortare perioder, t.ex. mellan bokningar eller vid något problem hos leverantören, och då kan det se ut så här istället.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-11 16:49
Ursprungligen av biberu:

@lappen71: Vi har reserverat höjd för annonsen för att undvika att sidan hoppar om den laddar senare än innehållet. Det kan hända att positionen går tom i kortare perioder, t.ex. mellan bokningar eller vid något problem hos leverantören, och då kan det se ut så här istället.

Men varför måste reklambannern vara så hög? Ser inte klokt på både iPhone och iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-11 17:29
Ursprungligen av lappen71:

Men varför måste reklambannern vara så hög? Ser inte klokt på både iPhone och iPad.

Håller med. Ser fruktansvärt ut på iPhone.

Ursprungligen av Erik.dv:

Håller med. Ser fruktansvärt ut på iPhone.

Och iPad.
Eller någon annan telefon/tablet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-11 17:43
Ursprungligen av keptang:

Och iPad.
Eller någon annan telefon/tablet.

Hej detta är en Apple site , kom inte och säg eller nämn något annat

Dont mention the One

pss.. and only ...

Jag har försökt påkalla den absurt stora bannern ett par gånger tidigare i en annan tråd här på forumet, första gången redan i april. Tyvärr förblev min feedback obesvarad.

http://www.99mac.se/forum/p/2149841

Ursprungligen av lappen71:

Men varför måste reklambannern vara så hög? Ser inte klokt på både iPhone och iPad.

Det är för att datingreklamen ska få plats

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-11 18:23
Ursprungligen av Mymac4ever:

Det är för att datingreklamen ska få plats

Jag är gift så den reklamen kan jag vara utan

@lappen71, @capeman: Eftersom att det inte är jag som sköter sälj är det svårt att ge ett exakt svar, men om jag har förstått det rätt så har det här formatet blivit någon form av standard på dessa enheter, och eftersom att det mesta av materialet inte produceras för enskilda siter är det inte alltid möjligt att påverka det. Vi försöker hitta leverantörer med rimligare storlekar...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-11 18:47

Eller låt sidan springa om bannern laddar långsammare. Det är 1000 gånger bättre än att se en tom sida.

Senast redigerat 2013-07-11 19:39
Ursprungligen av Robo-X:

Ellet låt sidan springa om bannern laddar långsammare. Det är 1000 gånger bättre än att se en tom sida.

Inga annonser blockerar sidladdningarna på nya 99mac, men det blir en liten tradeoff mellan tomt utrymme och hastighet ibland på det här sättet.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-07-11 21:44
Ursprungligen av lappen71:

Jag är gift så den reklamen kan jag vara utan

Du vet aldrig att du funnit den rätta – förrän du funnit den rätta.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-11 21:50
Ursprungligen av filuren:

Du vet aldrig att du funnit den rätta – förrän du funnit den rätta.

Gift i 7 år,väntar vårt första barn.
Nog har jag träffat den rätta allt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-07-11 22:04
Ursprungligen av lappen71:

Gift i 7 år,väntar vårt första barn.
Nog har jag träffat den rätta allt.

❤ till er alla tre.

Bevaka tråden