Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rea på 1Password för IOS inför Dropbox-ändringar

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den populära lösenordshanteranren 1Password sälj nu till kraftigt rabatterat pris inför kommande ändringar med molntjänsten Dropbox.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-09 10:25

Betyder det här att man behöver köpa appen igen fast man redan köpt version 3?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-09 10:27
Ursprungligen av onnyt:

Betyder det här att man behöver köpa appen igen fast man redan köpt version 3?

Japp. Om du vill använda Dropbox-sync.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-08-09 11:13

De är fortfarande väl dyra.
Även om det är ett bra program så 50 SEK för appen och $50 till OS X.
Skulle gärna använda det, men just prislappen till OS X avskräcker.
Och att de rear nu är säkert inte bara pga dropbox, 1password5 kommer säkert snart med nya features.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-09 11:14
Ursprungligen av joakimo:

Japp. Om du vill använda Dropbox-sync.

OK. Lika bra och handla med en gång då medans den är billigar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-09 11:18
Ursprungligen av Json_81:

De är fortfarande väl dyra.
Även om det är ett bra program så 50 SEK för appen och $50 till OS X.
Skulle gärna använda det, men just prislappen till OS X avskräcker.
Och att de rear nu är säkert inte bara pga dropbox, 1password5 kommer säkert snart med nya features.

Jag tror inte att det kommer en version 5 på ett bra tag, version 4 är väl inte så gammal?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-09 11:24

Det gick ju smärtfritt. Inget krångel. Fungerade med en gång.

Möjligen har rabatten även något att göra med OS X 10.9 som är krokarna. Synkronisering av nyckelringen är äntligen tillbaka i 10.9.

1Password kan även synka via wifi om man inte vill skicka upp sin info till Dropbox. Om man t ex lägger in ett lösenord i telefonen under dagtid så synkas det med den iPad man har hemma när man kommer hem och kopplar upp till sitt wifi.

Lite OT men jag måste ju säga att det känns som ett rejält systemfel i ITS när det dyker upp en varning om att det aktuella appen "contains age restricted material"...

Jag har för mig att 1PSW4 för iOS inte stödde synkning med 1PSW3 på Mac'en men det kanske har fixat det. Får hoppas det

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-09 12:08
Ursprungligen av Mymac4ever:

Lite OT men jag måste ju säga att det känns som ett rejält systemfel i ITS när det dyker upp en varning om att det aktuella appen "contains age restricted material"...

Vad är det mer det står? "Important" tror jag. De är för roliga jänkarna.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag har för mig att 1PSW4 för iOS inte stödde synkning med 1PSW3 på Mac'en men det kanske har fixat det. Får hoppas det

Jodå det stöds så länge det är 3.9 (fömodligen de sista versionerna av 3.8 också men inte säker där).

Kom ihåg att alla som köper 1password på Mac App store får ver. 4 till OSX när den släpps.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-09 12:25

Jag kollade med min version och den säger 3.8.2. Kollade om det fanns en uppdatering men den säger att det ä senaste versionen. Vad har jag missat? Laddar man ner 3.9 manuellt eller?

Edit: kollade precis på deras hemsida. Finns ingen version 3.9

Ursprungligen av onnyt:

Jag kollade med min version och den säger 3.8.2. Kollade om det fanns en uppdatering men den säger att det ä senaste versionen. Vad har jag missat? Laddar man ner 3.9 manuellt eller?

Det verkar som att nedladdningslänken på Agilebits hemsida tar ner den versionen jag har, dvs den senaste

Min version på Mac:

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-09 12:29

Samma här.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-08-09 12:32
Ursprungligen av onnyt:

Jag kollade med min version och den säger 3.8.2. Kollade om det fanns en uppdatering men den säger att det ä senaste versionen. Vad har jag missat? Laddar man ner 3.9 manuellt eller?

Edit: kollade precis på deras hemsida. Finns ingen version 3.9

Den du köper i App Store är uppe i 3.9.x, den du köper direkt från AgileBits hemsida är på 3.8.x

Med iOS 7 och OS X 10.9 runt hörnet med dess inbyggda lösenordssynk så känns det som en stor del av marknaden för 1Password försvinner. Så de försöker väl sälja så mycket som möjligt nu för att suga ut det sista...

Ursprungligen av Sir N.:

Med iOS 7 och OS X 10.9 runt hörnet med dess inbyggda lösenordssynk så känns det som en stor del av marknaden för 1Password försvinner. Så de försöker väl sälja så mycket som möjligt nu för att suga ut det sista...

Min inställning till det hela är att "man inte bör ha alla ägg i samma korg".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-09 16:48
Ursprungligen av Sir N.:

Med iOS 7 och OS X 10.9 runt hörnet med dess inbyggda lösenordssynk så känns det som en stor del av marknaden för 1Password försvinner. Så de försöker väl sälja så mycket som möjligt nu för att suga ut det sista...

Jag vill se hur Apples lösning fungerar innan jag dömer ut 1Password. En känsla jag har är att 1Password fortfarande kommer att vara min primära lösning och Apples kommer att vara kraftigt förenklad.

Något jag använder 1password till är att lagra alla mina licenser till diverse programvara.
Med bifogade filer.

Det lyckas man inte vad jag förstår med Keychain.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-10 06:01
Ursprungligen av Borttaget:

Något jag använder 1password till är att lagra alla mina licenser till diverse programvara.

Något som jag tycker är en av de viktigaste funktionerna för mig i alla fall. Hur har man inte letat licensnycklar och användaruppgifter innan 1PW.

Senast redigerat 2018-07-23 09:27

Desktop-versionen kostar fortfarande 379,-. Lite väl saftigt tycker jag....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-14 21:27
Ursprungligen av carlsson:

Desktop-versionen kostar fortfarande 379,-. Lite väl saftigt tycker jag....

9 Juni hade dom rea och då kostade den 189:- ett mer överkomligt pris.

Behöver man betala för varje uppgradering eller hur fungerar 1pswd affärsmodell?

Ursprungligen av keptang:

Behöver man betala för varje uppgradering eller hur fungerar 1pswd affärsmodell?

Vanligtvis inte men de har väl skrivit om det så mkt att det räknas mer som ett nytt pgm än en uppgradering av det gamla

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-14 22:04
Ursprungligen av keptang:

Behöver man betala för varje uppgradering eller hur fungerar 1pswd affärsmodell?

Jag har då aldrig betalt för någon uppgradering men frågan är vad som händer när v4.0 till Mac kommer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-14 22:13
Ursprungligen av lappen71:

Jag har då aldrig betalt för någon uppgradering men frågan är vad som händer när v4.0 till Mac kommer.

Jag är ganska säker på att de sagt att alla som köpt 1Password i app store får gratis uppdatering till version 4. Om man som jag köpte den innan app store få man glatt pröjsa för uppdatering till version 4.

Ursprungligen av joakimo:

Jag är ganska säker på att de sagt att alla som köpt 1Password i app store får gratis uppdatering till version 4. Om man som jag köpte den innan app store få man glatt pröjsa för uppdatering till version 4.

Citat:

If I buy 1Password 3.8 from the Agile Store, can I still get a free copy of 1Password 4?

We have not yet announced our free upgrade terms for customers who purchase from the Agile Store. However, if you purchase from the Mac App Store, you will get a free upgrade to 1Password 4.

http://support.agilebits.com/kb/1password-39-...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-14 22:51
Ursprungligen av joakimo:

Jag är ganska säker på att de sagt att alla som köpt 1Password i app store får gratis uppdatering till version 4. Om man som jag köpte den innan app store få man glatt pröjsa för uppdatering till version 4.

Fick för mig det också men var osäker så jag ville inte nämna det

Bevaka tråden