Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm på en MB 17" 2012/07

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-08-22 14:04

Ja, jag har skaffat en Mac sen ett år tillbaka för er som inte trodde detta. Jag har också sökt på detta men inte hittat nåt som svarar på min fråga. Skjut mig eller länka om jag misslyckats.

Problemet: Ibland så faller jag tillbaka till ren hopp och lek där en extern skräm i Win-miljö är det optimala valet men det verkar, i detta fallet, finnas nånting i den kombinationen som inte lirar.

Jag kör med en VGA-adapter via DP-utgången och vad som händer är att när jag pluggar in den externa skärmen (testat ett gäng olika) med Boot camp/Win7 är att skärmen på min MB delas in i 1/2, dvs 1 för vänster sida och 2 för den högra men den externa skärmen förblir svart oavsett vad jag gör. AMD's senaste drivis för Boot Camp är från 2011. Jag har kollat runt på nätet men hittar bara lösningar med Thunderbolt-alternativ.

Är det så att det är enda alternativet?

Tacksam för input!

/Mein

- Menar du att den interna skärmen delas upp i två halvor. Vad visas då på respektive halva?
- Vad är det för adapter du använder? Minidisplayport till VGA, och sedan en VGA-kabel till skärmen? Har du provat andra kablar och adapters?
- Funkar den externa skärmen i OS X?

I rubriken skriver du MB 17 2012/07. Är 2012/07 inköpsdatumet? För den sista 17-tums-modellen är "late 2011".

Du skriver att du bara hittar Thunderboltlösningar. Men datorn har ju en Thunderbolt-port, så varför skulle de lösningarna inte vara användbara? Eller missuppfattar jag den meningen? Menar du att Thunderboltlösningarna är enda alternativet, och din fråga gäller ifall det är den vägen du måste gå?

Senast redigerat 2013-08-22 15:19
  • Medlem
  • 2013-08-22 15:53