Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-09-10 14:57
Ursprungligen av Adrian B:

Jag med! Vid WWDC så dök ikonen i Apple TV upp vid 14-tiden och en dryg halvtimme senare kom webbsidan ut. *håller tummarna*

Fortfarande ingen ikon i Apple TV? Och var hittar man webbsidan om den skulle komma ut?

Jag tror också iOS 7 för iPad kommer längre fram i höst, tyvärr.

Ursprungligen av pmarriott:

Med tanke på bristerna i aktuell beta känns det som att den har längre väg att gå till GM.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Min gissning ligger på senare, då den idag är näst in till omöjlig att använda på en iPad 2 som den skall stödja. Men vem vet, dom har kanske kör på överljushastighet dom sista veckorna och fått den stabil och bra. Eller så dyker det upp en ny beta för iPad.

Jag tänkte också så och det verkar vara den allmänna uppfattningen. Jag såg en kommentar på twitter som jag inte tänkt på att det innebär i så fall:

Citat:

Would really suck if this “iOS 7 for iPad is delayed” rumor ended up to be true. Would delay lots of universal app releases, incl. Screens.

Förresten, för den som jagar liveström (vilket allt mer ser ut att vara en önskedröm) så borde den hamna här:
http://www.apple.com/apple-events/september-2...

Ursprungligen av zippe8:

Fortfarande ingen ikon i Apple TV? Och var hittar man webbsidan om den skulle komma ut?

Missade din fråga förut. Webbsidan hamnar på länken i mitt inlägg ovan. Men just nu ser det mörkt ut

Tror ni att en eventuell 128GB iPhone hamnar som dagens 64GB prismässigt (8000 kr) eller att de går upp till 9000 kr för en 128GB iPhone?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-09-10 15:14
Ursprungligen av Adrian B:

Missade din fråga förut. Webbsidan hamnar på länken i mitt inlägg ovan. Men just nu ser det mörkt ut

Det blir väl att kika på den i sängen i efterhand som vanligt, de har ju blivit snabbare och snabbare på att lägga ut den.

Det brukar finnas en sida som automatiskt letar efter keynote-strömmen så att man kan gå in och kika där utan att få någon spoiler från Apples hemsida. Jag har helt glömt adressen till den sidan. Någon som vet vad jag pratar om och som kan ge mig en länk?

Apple Store nere nu: http://store.apple.com

Ursprungligen av zippe8:

Det brukar finnas en sida som automatiskt letar efter keynote-strömmen så att man kan gå in och kika där utan att få någon spoiler från Apples hemsida. Jag har helt glömt adressen till den sidan. Någon som vet vad jag pratar om och som kan ge mig en länk?

Japp, här är länken du letar: Apple September 2013 Media Event: Spoiler Free Video Stream

TV4 kommer tydligen att sända live, via TV4-appen och hemsidan.

EDIT: Hittade den infon här: http://array.se/nyheter/tv4-sander-kvallens-a...

Senast redigerat 2013-09-10 15:58

TV 4 sänder eventet live!

Wow, det var en udda vändning!

Verkligen!

Sedan kan vi se vad John Sculley har och säga om när Steve Jobs fick sparken.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Riktigt bisarrt. Hade dock hellre haft appen i min ATV...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 16:25
Ursprungligen av Capeman:

Riktigt bisarrt. Hade dock hellre haft appen i min ATV...

Mycket egendomligt. Kan det vara så att det trots allt kommer något för Apple TV och TV4 är en partner för detta? Låter ju helt osannolikt men varför i hela världen skulle TV4 annars sända eventet?

Känns konstigt. Är de på plats själva och fulsänder? Känns iofs inte särskilt troligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 16:29
Ursprungligen av Capeman:

Känns konstigt. Är de på plats själva och fulsänder? Känns iofs inte särskilt troligt.

Tidigare har Apple sänt dessa typer av event runt om världen via satellit till privata träffar. Jag kan tänka mig såväl investerare som press har intresse att se dem. TV4 köper nog bara en sådan ström (och håller då förhoppningvis bättre stream-kvaltié än Apples tidigare egna lösningar).

Lagom bissart dock. En riktig TV-lösning från Apple låter otroligt men kanske de släpper något i stil med det…

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-09-10 16:49

Jag tror:

- iPhone 5S till ungefär samma pris som iPhone 5.
- iPhone 5C till ungefär samma pris som 4S, och att Apple kommer att pusha hårt för att man får motsvarande iPhone 5-hårdvara.
- iOS 7 för iPhone som Golden Master idag.
- iOS 7 för iPhone som over-the-air-uppdatering om ungefär två veckor.
- iOS 7 för iPad om ungefär en månad.

Edit: Just det. Att åtminstone iPhone 5 (för dålig vinstmarginal att sälja billigare) och iPhone 4S försvinner (ungefär samma prisnivå som 5C, så liten poäng med sämre hårdvara), kanske också iPhone 4 för att strama upp utbudet och tvinga folk att köpa 5C vars syfte är bättre vinstmarginaler. Apple kan då också stoltsera med en 100% Retina-lineup för mobiltelefoni och gör utvecklares liv ännu enklare.

Låter ganska rimligt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-10 16:55
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag drömmer om att en dag få åka på ett event på riktigt! Vore så läckert att vara på plats och slippa att maniskt uppdatera andras sajter och va med istället så att säga.

Var i Paris 2003, då även Steve var där. Mycket trevligt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Tidigare har Apple sänt dessa typer av event runt om världen via satellit till privata träffar. Jag kan tänka mig såväl investerare som press har intresse att se dem. TV4 köper nog bara en sådan ström (och håller då förhoppningvis bättre stream-kvaltié än Apples tidigare egna lösningar).

Lagom bissart dock. En riktig TV-lösning från Apple låter otroligt men kanske de släpper något i stil med det…

undrar om det är med sedvanliga reklamavbrott ungefär som den numer "klassiska" 30-minuters nyheter/sport/väder/reklam-pausen >_<

Återstår att se om man kan genomleva en TV4-sändning. Går definitivt inte om de stoppar in en svensk speaker, då väntar jag hellre till Apple lägger ut den på hemsidan

Ursprungligen av Capeman:

Jag kommer att uppdatera direkt. Det har jag gjort sen iOS 3 kom ut och har aldrig haft några egentliga problem.

kommer man kunna uppdatera telefonen till ios7 redan ikväll 19.00?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-10 17:04
Ursprungligen av chickey93:

kommer man kunna uppdatera telefonen till ios7 redan ikväll 19.00?

Troligtvis inte. Finns mer info i tråden om Beta 7

http://www.99mac.se/forum/p/2166746

Ursprungligen av chickey93:

kommer man kunna uppdatera telefonen till ios7 redan ikväll 19.00?

Redan ikväll? Den som lever får se.
Klockan 19? Nej, det verkar högst otroligt eftersom keynoten börjar då.

Ursprungligen av Scarecrow:

Redan ikväll? Den som lever får se.
Klockan 19? Nej, det verkar högst otroligt eftersom keynoten börjar då.

Haha menade mer ikväll, efter all lansering är färdigt osv.. eller är det ytterligare några dagars väntan...?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-10 17:09
Ursprungligen av chickey93:

Haha menade mer ikväll, efter all lansering är färdigt osv.. eller är det ytterligare några dagars väntan...?

Men läs i tråden om Beta 7 som jag länkade till.
Där står det mer info från dom som varit med länge.

Det är osannolikt att den kommer idag. Troligen om en eller två veckor.

Lustigt hur vi får samma typer av frågeställningar vid varje event...

Ursprungligen av Capeman:

Det är osannolikt att den kommer idag. Troligen om en eller två veckor.

Lustigt hur vi får samma typer av frågeställningar vid varje event...

Sorry

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-10 17:42
Ursprungligen av Mymac4ever:

undrar om det är med sedvanliga reklamavbrott ungefär som den numer "klassiska" 30-minuters nyheter/sport/väder/reklam-pausen >_<

Återstår att se om man kan genomleva en TV4-sändning. Går definitivt inte om de stoppar in en svensk speaker, då väntar jag hellre till Apple lägger ut den på hemsidan

Jag kommer ju inte att titta genom TV4 med tanke på reklamavbrotten, hellre någon sida som uppdaterar live på engelska...

Det var som attan... tv4;)

Nåja, det går snabbt att hoppa över om de bryter för reklam etc - men jag har svårt att tänka mig det eftersom det inte kommer att finnas några naturliga punkter att göra det på. Bryter de så skjuter de sig själva i foten

Tur att jag inte är sportfåne - då hade det kunna bli jobbigt ikväll;)

Bevaka tråden