Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av maskh:

Det här med fingeravtryck verkar rätt smidigt. Slippa ha en kod som någon faktiskt kan se när man knappar in.

Men, varför lägger aldrig Apple in kryptering? Vore ju bra att ha om man nu ska snacka säkerhet. För vad jag vet så är väl inte innehållet i Iphone krypterat idag, och det finns väl inget val att göra för att få det så heller. Fingerprint+encryption vore riktigt bra.

Jag tror du behöver båda. Fingeravtrycket är för att säkra att rätt person låser upp telefonen, koden är för att säkra innehållet. Hängslen o bälte mao

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2013-09-10 20:08

December för Sverige då eller?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag tror du behöver båda. Fingeravtrycket är för att säkra att rätt person låser upp telefonen, koden är för att säkra innehållet. Hängslen o bälte mao

Så länge man bara kan ta telefonen och ansluta den till dator och plocka ut massor av information genom diverse program så spelar det ju mindre roll. Blir jag av med den så kan allt plockas ur så länge det inte finns riktig kryptering.

Ursprungligen av maskh:

Jag kan ju ansluta iPhone till i princip vilken dator som helst och hämta ut innehållet med diverse program. Alltså kan det ju inte riktigt vara krypterat.

Inte om telefonen är låst.

Det där med fingeravtryck gick jag igång på. Jag vill inte slå in en värdelös kod på min telefon varje gång jag ska sätta igång den. Det med fingeravtryck (om det går snabbt) låter helt underbart. Bli släppt i Sverige nu för helvete!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Inte om telefonen är låst.

Inte? Vill minnas att jag kunde göra det på min iPhone 5 även när den var låst.

Kan inte testa längre, eftersom jag har sålt den och kör en S4.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 20:13
Ursprungligen av aplusg:

December för Sverige då eller?

Nope, inte nu när Kina kom med i första vågen...vi kan nog sikta in oss på mars eller där omkring.

Ursprungligen av maskh:

Jag är ändå lite besviken över att de faktiskt inte släpper en iPhone med större skärm.

Jag är ledsen att säga det, men finns det inga konkreta rykten så är det ingen idé att hoppas. Hårdvaran läcker, så det man vet i ryktesväg innan stämmer oftast ytterst väl. Större skärm fanns aldrig på bordet så att säga. Nästa år är en annan femma dock.

Ursprungligen av maskh:

Inte? Vill minnas att jag kunde göra det på min iPhone 5 även när den var låst.

Kan inte testa längre, eftersom jag har sålt den och kör en S4.

Går bara på den dator man synkar med normalt.

För den som missade det förut: IOS 7 släpps den 18 september (nyhet som länkar till denna tråd)

Kommer iPhone 5S i en enda version eller är det samma crap med tre olika 4G-versioner och avsaknad för de svenska 4G-näten?

Inget nytt om LTE stöd för våra band ??

Ursprungligen av Adrian B:

För den som missade det förut: IOS 7 släpps den 18 september (nyhet som länkar till denna tråd)

GM då?

Ursprungligen av korthoga:

Det där med fingeravtryck gick jag igång på. Jag vill inte slå in en värdelös kod på min telefon varje gång jag ska sätta igång den. Det med fingeravtryck (om det går snabbt) låter helt underbart. Bli släppt i Sverige nu för helvete!

Det är en riktigt bra funktion. Om vi antar att Apple levererar vad de lovar här så är det en funktion som i princip alla kommer att ha stor praktiskt nytta av.

Det är som den där lilla glädjen man fortfarande känner när man stoppar in en Lightning-kontakt och inte behöver bry sig om hur den är vänd

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 20:17

Jahapp, inget så väldigt speciellt denna gången heller. Kommer givetvis köpa den hur som helst men man hoppas ju alltid på något ut över det som redan har läckt.

Nästan trist att kolla på keynotes idag då deras nyheter läcker som ett såll långt innan.

Ursprungligen av Okänd användare:

GM då?

Inte sett något ännu, men jag gissar att den släpps nu idag. Så var det förra året.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-10 20:18

Hade förhoppning på att den skulle gå att lägga vantarna på i slutet på oktober så december är ju tråkigt. Däremot är jag nöjd med vad som presenterades. Jag är glad att det inte blev en större skärm. Tycker 4" är stort nog.

Ursprungligen av zinned:

Jahapp, inget så väldigt speciellt denna gången heller. Kommer givetvis köpa den hur som helst men man hoppas ju alltid på något ut över det som redan har läckt.

Nästan trist att kolla på keynotes idag då deras nyheter läcker som ett såll långt innan.

Jag håller med.

Ursprungligen av Adrian B:

Inte sett något ännu, men jag gissar att den släpps nu idag. Så var det förra året.

Man längtar verkligen nu till nästa vecka.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:18
Ursprungligen av maskh:

Det här med fingeravtryck verkar rätt smidigt. Slippa ha en kod som någon faktiskt kan se när man knappar in.

Men, varför lägger aldrig Apple in kryptering? Vore ju bra att ha om man nu ska snacka säkerhet. För vad jag vet så är väl inte innehållet i Iphone krypterat idag, och det finns väl inget val att göra för att få det så heller. Fingerprint+encryption vore riktigt bra.

iPhone är hårdvarukrypterad.

Ingen 128GB-version.
Min 64GB är på grännsen till full hela tiden.

Haha klaga...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-09-10 20:19
Ursprungligen av zinned:

Nope, inte nu när Kina kom med i första vågen...vi kan nog sikta in oss på mars eller där omkring.

Pessimist...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:20
Ursprungligen av zinned:

Nope, inte nu när Kina kom med i första vågen...vi kan nog sikta in oss på mars eller där omkring.

Mars?
Nej, Sverige är förmodligen tidigare än de 100 länderna i Dec.

Finns på Apple nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 20:21
Ursprungligen av zinned:

Jahapp, inget så väldigt speciellt denna gången heller. Kommer givetvis köpa den hur som helst men man hoppas ju alltid på något ut över det som redan har läckt.

Nästan trist att kolla på keynotes idag då deras nyheter läcker som ett såll långt innan.

64-bit, kameran, motion-coprocessor... De var inte läckta saker.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ingen 128GB-version.
Min 64GB är på grännsen till full hela tiden.

Haha klaga...

Det förvånade mig faktiskt Blev även förvånad att inte 5C fick 64gb.

Jag börjar tveka om det är dumt för mig om man man skall ha 5s att nöja mig med 32Gb just för det här med 64bitars, A7 och kameran med fler pixlar.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:21
Ursprungligen av Erik.dv:

64-bit, kameran, motion-coprocessor... De var inte läckta saker.

64-bit var.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 20:22
Ursprungligen av lasselu:

Pessimist...

I detta fallet, absolut. Dock talar man av erfarenhet

Ursprungligen av zappee:

Mars?
Nej, Sverige är förmodligen tidigare än de 100 länderna i Dec.

Absolut men med tanke på Kina i första vågen så lär inte denna tidsplanen hållas, not by a long shot.

Ursprungligen av Erik.dv:

64-bit, kameran, motion-coprocessor... De var inte läckta saker.

Som sagt, det mesta kände man till...dessa med M7 kändes inte så speciellt heller.

Nej, deras keynotes är definitivt inte vad de har varit. Jag tror inte om Tim är lika intresserad av att täta läckor som Steve var.

Specen på "GSM" modellerna. Någon som vet om man stödjer 4G på de "vanliga" svenska frekvenserna nu ?

Model A1457*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20)
Model A1530*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); FDD-LTE (Bands 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20); TD-LTE (Bands 38, 39, 40)

Edit - band 7 är 2600 MHz

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:23

Jävlar vad många olika LTE-telefoner det finns, http://www.apple.com/iphone/LTE/

Guldfärgen på iPhone påminner om guldfärgen på Marantz hifi-prylar

Bevaka tråden