Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera Apples presskonferens från den 10/9

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Fortfarande inte klar.
Apple kör inte med ofärdiga standarder.

Jaså? Apple levererade 802.11n draft i MBP 2006.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-10 20:38
Ursprungligen av lilledanne:

Ser bra ut...2600Mhz används ju i sverige...

Jag läste nog lite fort, kollade på frekvenserna för 3G.
Men om bara 2600MHz stöds och inte 800MHz är det ju fortfarande rätt handikappat utanför storstäderna.

Ursprungligen av keptang:

Hade blivit svårt att sälja 5S då.

Hade väl inte? 4 an och även 3GS fanns då när 4s kom? Sedan så kan man jämföra dessa och så hade man sett att 5S har snabbare processor, fingerlåsningen etc.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-10 20:39
Ursprungligen av zappee:

Fortfarande inte klar.
Apple kör inte med ofärdiga standarder.

Ursprungligen av zappee:

Det är ju inte ens final...

Säg det till MBA, Time Capsule och Airport Express

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:40
Ursprungligen av zinned:

Det har de visst gjort, jag sa ju det till dig nyss - 802.11n.

I vilken iPhone?

Ursprungligen av Json_81:

Jag läste nog lite fort, kollade på frekvenserna för 3G.
Men om bara 2600MHz stöds och inte 800MHz är det ju fortfarande rätt handikappat utanför storstäderna.

Jo , band 20 800Mhz stödjs också..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:40
Ursprungligen av keptang:

Jaså? Apple levererade 802.11n draft i MBP 2006.

Jag pratade givetvis om iPhone.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-09-10 20:43

Apple har släppt ett eget bordsställ/docka med analog line-out för telefoner med lightning-kontakt, samma enkla design som tidigare. Trevligt, tycker jag.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-10 20:45
Ursprungligen av mac+:

?Nu ligger iPhone 5S/C på Apples sida http://www.apple.com/se/iphone-5s/

?Kolla Apples sida, kör alla videofilmerna och läs "Tech Specs" så får ni reda på mycket mer än på alla dåliga referat från Live-sändningen.

Kan någon som har koll på läget ang. de olika LTE modellerna http://www.apple.com/iphone/LTE/ förklara om det kommer gå att köpa en iPhone 5S i USA och använda i Sverige med tex Tele2's LTE?

Batteritid

Nämnde de något om batteritid på de nya lurarna, är inte supernöjd med vad min 4s presterat.

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2013-09-10 20:48
Ursprungligen av mendezzz:

Nämnde de något om batteritid på de nya lurarna, är inte supernöjd med vad min 4s presterat.

5S:

Talk time: up to 10 hours on 3G
Standby time: up to 250 hours
Internet use: up to 8 hours on 3G, up to 10 hours on LTE, up to 10 hours on Wi-Fi
Video playback: up to 10 hours
Audio playback: up to 40 hours

http://www.apple.com/se/iphone-5s/specs/

Ursprungligen av Mija:

Apple har släppt ett eget bordsställ/docka med analog line-out för telefoner med lightning-kontakt, samma enkla design som tidigare. Trevligt, tycker jag.

Sweet, det har saknats. Alla alternativ var ju så fula.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 20:49
Ursprungligen av zappee:

Jag pratade givetvis om iPhone.

Du skrev "Apple kör inte med ofärdiga standarder". Du skrev inte "Apple kör inte med ofärdiga standarder i iPhone".

Hur som helst så tycker jag det är svagt att de inte valde att integrera 802.11ac i en ny modell.

Såg att Apple har även släppt en längre lightning-sladd, äntligen! Jag som hade köpt en 2meters från Belkin >.<

http://store.apple.com/us/product/MD819ZM/A/l...

Ursprungligen av Okänd användare:

Hade väl inte? 4 an och även 3GS fanns då när 4s kom? Sedan så kan man jämföra dessa och så hade man sett att 5S har snabbare processor, fingerlåsningen etc.

Hur hade du tänkt att prissättningen skulle se ut? 5C snarlik 5an, nyare och bättre, samma pris.
När 4S kom så kom inget som ersatte 4an.

Något måste bort.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 20:51
Ursprungligen av zinned:

Du skrev "Apple kör inte med ofärdiga standarder". Du skrev inte "Apple kör inte med ofärdiga standarder i iPhone".

Hur som helst så tycker jag det är svagt att de inte valde att integrera 802.11ac i en ny modell.

Som sagt, för tidigt.
Finns få routrar och dessutom är N tillräckligt.

Ursprungligen av keptang:

Hur hade du tänkt att prissättningen skulle se ut? 5C snarlik 5an, nyare och bättre, samma pris.
När 4S kom så kom inget som ersatte 4an.

Något måste bort.

4s var ju snåla med nya saker men den var ju snabbare processor.

Annars kan det bara haft 5C och 5S? Visst blir det mest logiskt att göra såhär just för man skall bli sugen att lägga mer för att få råd med 5c och 5s.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 20:55
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det verkar som att apple har lärt sig läxan med iphone 4s - att de bör lägga mer krut på en uppgradering som inte innebär ny form för enheten.

iPhone 4S var en grym uppdatering.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 20:56
Ursprungligen av zappee:

Som sagt, för tidigt.
Finns få routrar och dessutom är N tillräckligt.

1) Apple har precis släppt uppdaterade APE/TC med stöd för 802.11ac. Alldeles egna produkter där de valt att stödja det, de skiter väl i om D-Link eller Zyxel stödjer det i sina produkter. Således är det inget märkligt att Apple bör fullfölja detta med stöd i deras andra nya produkter.

2) Du kan väl knappast avgöra om N räcker för mig eller någon annan än dig själv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 20:57
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

*gäsp*

Hej Richard, vad skulle du vilja ha för att vara nöjd?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-09-10 20:57

Något OT: Aktiekursen gick ner ordentligt som vanligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 20:58

Släpp GM nu då!

Det är väl superlogiskt att de väljer 5C, 5S och 4S. 5 och 5C är ju typ exakt samma telefon. Skulle de ha kvar 5an så skulle de ju bara sälja den. varför köpa 5C och 5 finns kvar? Och sen att de har kvar 4S är väl för att det fortfarande säljer till folk som vill ha ett Verkligt billigt alternativ. Jag menar, gratis med två års kontakt? fett!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 21:02

Man kan ju också väga in hur intressant dagens keynote var genom att se antalet inlägg och sidor i denna tråden.

Det var många fler vid tidigare keynotes.

Ursprungligen av zinned:

Man kan ju också väga in hur intressant dagens keynote var genom att se antalet inlägg och sidor i denna tråden.

Det var många fler vid tidigare keynotes.

Är det inte så att aktiviteten rent generellt sjunkit ganska mycket på 99mac det senaste året?

Intressant nog verkar iOS 7 komma även för iPad nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 21:03
Ursprungligen av zinned:

Jag vet inte, jag frågar

Vi har varit i andra vågen länge nu, så absolut.

För övrigt, de enda skillnaderna mellan 5S och 5C är alltså :

* En liten skillnad på kameradelen
* Ingen Touch ID på 5C
* Processorerna

Inte mycket till skillnad.

Det är ungefär exakt det som brukar skilja "Best" och "Better" modellerna av iOS-enheterna. Ungefär lika liten / stor skillnad som varje år alltså (jag tror iPhone 4 till 4S var ett större hopp i prestanda än tidigare generationer, i varjefall grafikprestanda).

Till skillnaden 5S och 5C är själva desigen. Men 5C är ju en 5:a invändigt. Apple har i stort sätt bara desginat om iPhone 5 och gjort den till en lite "annorlunda" modell gällande färger. Kan attrahera en annan målgrupp ex.

Tillräckligt stor skillnad för att kalla de olika mobiler / modeller. Väldigt stor skillnad i vissa bemärkelser. Men det beror på vad man gör med luren.

Jag står fast vid inlägg #11, sorry.

Inte ens min fru vill ersätta sin 5a..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:04
Ursprungligen av zinned:

Man kan ju också väga in hur intressant dagens keynote var genom att se antalet inlägg och sidor i denna tråden.

Det var många fler vid tidigare keynotes.

Keynotes blir ju aldrig "intressanta" längre då allt redan läcker.

Dock är det ju standard att alla ska vara missnöjda.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-10 21:04
Ursprungligen av keptang:

Jag står fast vid inlägg #11, sorry.

Inte ens min fru vill ersätta sin 5a..

Vad ville du ha?

Bevaka tråden