Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbered dina enheter för IOS 7

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är snart den 18 september och IOS 7 släpps fritt till allmänheten. Det finns några saker du bör tänka på innan du trycker på uppdatera och 99mac erbjuder därför en praktisk guide.

Läs hela artikeln här

Släpps 24:00 ikväll eller efter USA tid. Förmodligen det senare. Kanske i morgon vid 7-8 tiden i Sverige. Någon som kommer ihåg hur det brukar vara ?

Ursprungligen av adress@mac:

Släpps 24:00 ikväll eller efter USA tid. Förmodligen det senare. Kanske i morgon vid 7-8 tiden i Sverige. Någon som kommer ihåg hur det brukar vara ?

Jag har för mig vi brukar få vänta till på kvällen svensk tid... Men rätta mig gärna om jag har fel.

Det brukar väl bli runt 19-tiden här. Tråkigt att sluta praktiken kl 21.30 imorgon kväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-17 18:47
Ursprungligen av Capeman:

Det brukar väl bli runt 19-tiden här. Tråkigt att sluta praktiken kl 21.30 imorgon kväll.

Fast å andra sidan så brukar servrarna vara överbelastade fram till 00:00 typ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-17 19:19

För er som kör GM på iPad/iPad Mini, är det fortfarande strul med laggig upplevelse och annat eller den är lika bra som den som körs i iPhone?

Jag lägger inte in iOS 7 på iPad om den fortfarande är lika dålig som ryktet tidigare gjorde gällande.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-17 19:27
Ursprungligen av zinned:

För er som kör GM på iPad/iPad Mini, är det fortfarande strul med laggig upplevelse och annat eller den är lika bra som den som körs i iPhone?

Jag lägger inte in iOS 7 på iPad om den fortfarande är lika dålig som ryktet tidigare gjorde gällande.

Jag har inte lagt in den pga av alla rapporter om hur laggig den är

GM på iPad 3 laggar lite grann, för mig i alla fall.
Inte sååååå farligt, men absolut inte den Apple standard vi är vana vid.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2013-09-17 20:42
Ursprungligen av breather:

GM på iPad 3 laggar lite grann, för mig i alla fall.
Inte sååååå farligt, men absolut inte den Apple standard vi är vana vid.

Sorry för min okunskap men vad står GM för ?
Som har säkerhetskopierat div enheter som Iphones till padda 3. ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-17 20:45
Ursprungligen av Trisen:

Sorry för min okunskap men vad står GM för ?
Som har säkerhetskopierat div enheter som Iphones till padda 3. ?

Golden Master

http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_master_(dis...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-17 20:56
Ursprungligen av lappen71:

Jag har inte lagt in den pga av alla rapporter om hur laggig den är

Då lär inte min iPad få ta del av iOS 7 när det väl blir dags.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2013-09-17 21:08
Ursprungligen av zinned:

Då lär inte min iPad få ta del av iOS 7 när det väl blir dags.

Jo man skall nog skynda långsamt samt övervaka alla krasch trådar om vilka problem som kan uppstå. ??

Tack för påminnelsen, måste gå tillbaks till 6.1.3 på fruns iPad 2 och min iPad mini innan Apple slutar signera den, blir lite kvällsjobb idag. IOS 7 är totalt oanvändbart när det kommer till att surfa på lite tyngre siter med dessa enheter.

Senast redigerat 2013-09-17 22:15
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-17 21:17
Ursprungligen av keptang:

Tack för påminnelsen, måste gå tillbaks till 6.1.3 på fruns iPad 2 och min iPad mini innan Apple slutar signera den, blir lite kvällsjobb idag. . IOS 7 är totalt oanvändbart när det kommer till att surfa lite tyngre siter på dessa enheter.

Måste fråga hur fungerar din frus iPad 2 med iOS 6.1.3 på en sida som Macworld och svara i forumet?
Det är den enda sidan som det laggar för mig för här fungerar det utmärkt.

Senast redigerat 2013-09-17 22:15
Ursprungligen av lappen71:

Måste fråga hur fungerar din frus iPad 2 med iOS 6.1.4 på en sida som Macworld och svara i forumet?
Det är den enda sidan som det laggar för mig för här fungerar det utmärkt.

Vet inte, den kör iOS 7 än så länge, men snart 6.1.3.

Jag överdriver inte när jag säger att det är oanvändbart på tyngre siter med iPad 2/mini, som funkar utmärkt med 6.x.

Senast redigerat 2013-09-17 22:15
  • Medlem
  • 2013-09-17 21:41

har just läst på en annan sida... tydligen är uppdateringen förlängt till den 20:e september ist , men får väll se om man kan uppdatera mobilen imorn då

Ursprungligen av Sooux:

har just läst på en annan sida...

Länk?

Ursprungligen av Sooux:

...tydligen är uppdateringen förlängt till den 20:e september...

Förlängt?

Menar du flyttad/försenad/uppskjuten?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-17 21:49
Ursprungligen av Sooux:

har just läst på en annan sida... tydligen är uppdateringen förlängt till den 20:e september ist , men får väll se om man kan uppdatera mobilen imorn då

Länk tack

  • Medlem
  • 2013-09-17 21:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Länk?

Förlängt?

Menar du flyttad/försenad/uppskjuten?

uppskjuten men kan ha fel

Ursprungligen av Sooux:

uppskjuten men kan ha fel

Visa oss var du har läst det, så kan vi hjälpa till att bedöma trovärdigheten.

Om sajter som MacRumors och AppleInsider inte har tagit upp nyheten, så tror jag inte ett ögonblick på det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Visa oss var du har läst det, så kan vi hjälpa till att bedöma trovärdigheten.

Om sajter som MacRumors och AppleInsider inte har tagit upp nyheten, så tror jag inte ett ögonblick på det.

Kanske är en ihopblandning med släppet av iPhone 5 C och S...... Har inte sett någonstans om att uppdateringen skulle vara framflyttat. Lite sensation skulle det vara i så fall. Apple skulle helt klart fått ut det.

  • Medlem
  • 2013-09-17 22:18
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Visa oss var du har läst det, så kan vi hjälpa till att bedöma trovärdigheten.

Om sajter som MacRumors och AppleInsider inte har tagit upp nyheten, så tror jag inte ett ögonblick på det.

http://www.phonesreview.co.uk/2013/09/17/ios-...

förresten en kommenterade det så mest trovärdigt är det inte sant att det blir uppskjuten

Ursprungligen av lappen71:

Måste fråga hur fungerar din frus iPad 2 med iOS 6.1.3 på en sida som Macworld och svara i forumet?
Det är den enda sidan som det laggar för mig för här fungerar det utmärkt.

Flyter som smör nu med 6.1.3.

Skrev fel förut, det är naturligtvis 6.1.3 som gäller på iPad.

Testa http://www.dailynews.co.th/ med 7an.

  • Medlem
  • 2013-09-17 22:24
Ursprungligen av adress@mac:

Kanske är en ihopblandning med släppet av iPhone 5 C och S...... Har inte sett någonstans om att uppdateringen skulle vara framflyttat. Lite sensation skulle det vara i så fall. Apple skulle helt klart fått ut det.

troligen... förresten hade också hört att den senaste versionen (6.1.3) har doom varit helt tyst o inte sagt att den var dålig (laggar rätt mycket, tappar wifi då och då) tro mig har den versionen o blir rent förbannad då jag tappar wifi

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-17 22:28

Jag tänkte heller inte lägga in 7 GM för alla skrev att det laggade men inte då, det flyter på bra på vår iPad 2, kan ju vara att den inte används tillräckligt tungt (gemensam kökspadda).

Är det inte så att - största risken att få problem med IOS7 är på äldre versioner av iPad och iPhone 4 - 4S. Tänkte att den är så optimerad för 5 - 5S/C att strulet kan bli att "äldre" versioner inte hinner med "hårdvarumässigt". Men det är bara spekulationer från min sida.... Ni som provat vet väl bättre.

Sådär, iPad 2 & iPad mini tillbaka på 6.1.3, nu flyter det på fint igen.
Jag tillbaks till GTA V.

  • Medlem
  • 2013-09-17 23:03
Ursprungligen av keptang:

Tack för påminnelsen, måste gå tillbaks till 6.1.3 på fruns iPad 2 och min iPad mini innan Apple slutar signera den, blir lite kvällsjobb idag. IOS 7 är totalt oanvändbart när det kommer till att surfa på lite tyngre siter med dessa enheter.

Kan man bara återställa via "Restore" i iTunes? Eller måste man ladda ner en 6.1-ipsw-fil från nåt ful-ställe på nätet?

Ursprungligen av Dalle:

Kan man bara återställaälla via "Restore" i iTunes? Eller måste man ladda ner en 6.1-ipsw-fil från nåt ful-ställe på nätet?

DFU-mode på enheten. Ladda ner ipsw-filen för din enhet, shift/alt-restore i iTunes.

Ipsw-filen finns hos Apple, länkar här http://www.ipswdownloader.com/index.php

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-18 09:55
Ursprungligen av keptang:

DFU-mode på enheten. Ladda ner ipsw-filen för din enhet, shift/alt-restore i iTunes.

Ipsw-filen finns hos Apple, länkar här http://www.ipswdownloader.com/index.php

Hur vet man vilken modell man har av iPhone 4 respektive 5?. Finns ju två alternativ för 5:an och tre för 4:an

Bevaka tråden